• kvp
    #10
    "Nappal mindenki dolgozik,éjjel mindenki tölt.Nappal termelnek a napelemek,éjjel meg majd pótolják avval,amivel tudják..."

    Nappal minden munkas bejaro autoja a ceges parkoloban all, ahol lehet folejuk napelemet tenni. Ha esik nem azik a kocsi, ha sut a nap nem melegszik a belso ter, ellenben tolt a kocsi...

    Kozben otthon a teton levo napelemek feltoltik az otthoni energiatarolot, amirol egyreszt a haz megy, masreszt ejjel fel lehet tolteni a garazsban a kocsikat.

    Ezzel lefedtuk a falusi, csaladi hazban vagy modern lakoparkban elo, maganvallalkozo vagy nagy cegnel dolgozo embereket. Csak az otthon az utcan parkolo, a munkahelyen parkoloval nem rendelkezo embereknek nem jo. Na ok azok a munkasok akiknek at kellene allniuk a tomegkozlekedesre. De magan kisvallalkozok es kisvallalkozasok ugysem lesznek a great reset utan, szoval ez igazabol lenyegtelen. (aki meg segelyen, akarom mondani alapjovedelmen van, annak meg nem nagyon kell auto)

    Ha akarnank 5 even belul at lehetne allni elektromos uzemre. Reszben uj jarmuvekkel, reszben a meglevok elektromossa alakitasaval. Amennyi aksi befer a belso egesu motor helyere az uj villanymotor melle es a tank helyere, annyi kapacitasa lenne az atakakitott elektromos autonak. Csak a 240V (10-25A) csatlakozot kell kivezetni a motorhaz melle. Egy manualis valtos kocsiban a gazpedal kivetelevel semmit nem kell atalakitani, ha elektronikus a gazpedal, akkor meg azt sem. (meg a kettos tomegu lendkerek is bentmaradhat, ugyan nem kell, de kivenni sem eri meg) Egy ilyen remotorizacios kit legyartasa sokkal olcsobb es gyorsabb (foleg ha autotipusonkent keszulnek) es berakni is kb. annyi ido mint hengerfej tomitest cserelni (motorblokk ki, csere, motorblokk be helyett motorblokk ki, uj villanyos blokk be).

    ps: Olcso aksi technologianak ott van a vasoxid alapu (Edison aksi). Harmadannyi a kapacitasa mint az azonos tomegu lifepo-nak, de olcso, vas van boven es 100 evet minimum kibir. Remotorizalt jarmuvekbe siman megeri berakni. Hatekony modern aksikat meg majd gyart a Tesla es a kinaiak. Csak a visszagyujtesuket kell megszervezni es akarhanyszor ujrahasznosithatoak. (beolvasztaskor visszanyerheto beloluk az osszes fem, erdemes kornyezetbarat elektromos kemencevel csinalni, mint nallunk a szocializmus idejen az aluminiumot Paksi arammal)
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2021.01.02. 17:16:26