• kvp
    #2
    Ennek akkor lehet minimalis haszna, ha az mpeg szerinti 16x16-os blokkok alapjan van elrendezve a hattervilagitas es amegjelenitett film is. Igy az adott blokk max fenyerejet allitjak be a hattervilagitason es ahhoz normalizaljak az lcd nyitasat. Ha nincs igazitva akkor viszont rondabb lesz mint ha nem is hasznalnak.

    Igy igazabol csak akkor ertelmes az eredmeny, ha a megjelenitett kepet nem nyujtjak, bar duplazni es felezni lehet de semmilyen mas transzformacio es nagyitasi arany nem jo.

    A demokon szuperul fog kinezni. Ha pont jo formatumu filmet nezunk ugyancsak. Minden mas esetben jobb kikapcsolni hogy ne legyen blokkos a kep. (kepzeljunk el egy desktop-ot jpeg tomoritesi hibakkal) Raadasul a max. kontraszthoz max. fenyeron kell hagyni a kijelzot, egyebkent a nemlinearis fenyero gorbe miatt torzitani fog.

    PS: Oledbol csak a subsampling-es kijelzok moire-sak. Tehat azok ahol a valodi felbontas csak a megjelenitett kep negyede. Ezeknel is ha rgbg csoportonkent hajtjuk a kijelzot (negyed akkora felbontason, 100% fenyeron), akkor eltunnek a hibak. Mar gyarilag is ezt kellene rairni. Attol hogy 4k-nak irjak meg lehet a fullhd-t sem tudja teljes per pixel rgb szinskalaval. Ez egy egyszeru csalas, amit a fenykepezogepek is elkovetnek. Nem a szenzorok szama szamit hanem az rgb vagy rgbg szincsoportok szama. Igy lesz a 20 megapixeles kamerabol 5 megapixeles ha raw-ban mentunk es offline generaljuk le a fekete feher 20 megapixeles kepbol a szineset a szinszuro geometria alapjan. (az egy szindzuros kamerak szurkeskalaban latnak, szinszuro mintan at, a tobbszenzorosak kepenkent kapnak egy csatornat, optikai splitterrel) Na az oled ugyanez visszafele. Ha nincs 3 vagy 4 reteg oled egymas mogott, akkor torzitani fog. Ha ezutan meg eltero pixeladatokat kapnak az egymas melletti eltero szinu pixelek, akkor ez tovabb romlik. De ra lehet irni a sok megapixelt es k-t.