• t_robert
    #32
    Persze az X86 fejlődése se torpan meg, mert például egy Ryzen 5 5600X pontszáma már 11268 pont.
    dicsérgetik, hogy fejlődött vagy 20%-ot az M1 az elődjéhez képest. Ha realista vagyok, akkor például a ZEN 3 is fejlödött a ZEN 2-hőz annyit.
    Összevetettem volna a teljesítményét mobil procival is, de nem igen létezik száll nélküli mobil proci.
    A ma létező talán leggyorsabb notebookban használt proci a Ryzen 9 4900H ami CP r23 össz magon tesztben 11061 pont.
    És akkor még el se mentünk X86 fronton a 10-12-16 magos procik világába.
    Csak hogy tisztában legyünk az M1 teljesítményével a mai X86-os procikhoz képest. nagyjából a közép kategória alsó harmada..... Vagyis igen csak messze van attól, hogy játék szinten labdába rugjon az X86-osok ellen.
    Amúgy a számok még egy dolgot meg mutatnak, amit eddig is tudtunk. Az ARM hiányoságaira. Az M1 is jól teljesít egyetlen magon mérve, viszont vissza esik a relatív teljesítménye, mikor sok magos alkalmazásokat kell futattni vagy igazi sok párhuzamos procest futtatni egy bonyolult operációs rendszer alatt, mint például a windows.
    Jól mutatja a különbséget a Cb 23-ban a Intel i7 9700f, ami egy magon jóval alatta teljesít az M1-nek és csak 1181 pontot ér el ami elmarad a 1498 pontos egy magos M1 teljesítménytől. 8 magon hajtva viszont durván megfordul a teljesítmény. 8540 pont vs. 7508 pont vagyis az egymagos közel 20%-os elöny durván átvált 13%-os hátrányba. Vagyis az X86 jócskán hatékonyabban alkalmazza a sok magot, mint az ARM. Viszont a mai játékok egyre inkább használnak magokat A jövő játékai mikor vissza jönnek majfd a 8/16-os új konzolokról még inkább használni fogják a magot és szálat. Ez nekem azt jelzi, hogy a következő években se éppen az ARM lesz a tuti játék platform, hanem továbbra is az X86.... Mint ahogy a nagy teljesítményű programok paltformja se az ARm lesz. Mint videószerkesztés renderelés és hasonlóak...
    Már pedig a mai játékok egyre nagyobb magszámot párhuzamosan igénylő alkalmazások