• DrRadon
    #7
    Az RD-180 gyártástechnológiájának nagy része ismert a ULA előtt, mivel 1996-ban csak úgy jöhetett létre a szerződés, hogy a hajtómű 10 legfontosabb technológiáját átadják az oroszok, garanciaként, hogy az orosz gyártó esetleges csődje ne hátráltassa az amerikai indításokat. Elvileg képesek lennének gyártani, ezt a krimi incidens után fontolóra is vették (behozatali tilalom az orosz termékekre, orosz tiltás katonai felhasználásokra), de aztán a politika elintézte az RD-180-asok kereskedelmét asszem 2022-ig, és így olcsóbb, mint gyártó és összeszerelő létesítményeket átállítani a gyártásához.
    Ráadásul azóta az amerikaiak jobb hajtóműveket kezdenek készíteni, kerozin helyett metánnal, nagyobb égéstéri nyomással és viszonylag olcsón, szóval ez a furcsa függés lassan megszűnik.
    Utoljára szerkesztette: DrRadon, 2020.12.05. 22:41:47