• NEXUS6
    #9
    Azért jó ez a példa, mert viszonylag széles irodalma van, jól feltárták a körülményeket és közzé is tették. Ez indokolja, hogy előhoztam.

    "Tehát jelenleg a 2.5 éves incidensre hivatkozni egyre inkább okafogyott, ez a lényeg, azóta nem történt ilyen baleset, akkor sem történt volna meg ha a safety driver teszi a dolgát azt amire alapvetően épített a rendszer."
    Valóban az Uber elég jól megoldotta a leckét, de nem lehet azt mondani, hogy az önvezető autók ettől kezdve biztonságosak. Lásd Tesla halált okozó balesetei.

    "A megfogalmazott kritériumot teljesítette a rendszer, ezért kaptak tesztelési liszenszt az államtól. Objektíven nem határozható meg egzakt kritérium szint, az a szabályozó felelőségi köre hogy hol húzza meg a határt."
    A teszteléshez megfogalmazott minimum államonként eltérő, ráadásul ajánlások, és a teljesítés önbevallásán alapulnak. Ha jól emlékszem Pensilvania államban követelmény az, hogy a SW minden létező közúti közlekedésre vonatkozó szabályt betartson, Arizónában ilyen követelmény, ajánlás nem volt.
    És ahogy 2 éve nem volt, ma sincs a 3. szint és fölfelé önvezetőkre (nem csak tesztjárművekre) érvényes szabályozás, felelősség megállapítása, szövetségi szintű szabványok, követelmények kiadása. Ez az ami Amcsiban van, egyfajta önvezető-Vadnyugat.
    Szerinted akkor ez a jövő? ;)
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.11.18. 09:59:59