• ximix #4
    ÓÓ anyám!
    Szerintem az önállón közlekedés erőltetése helyett a fő prioritást,
    a baleseti helyzetek megelőzésére, elkerülésére és súlyosságának mérséklésére
    kellet volna fordítani.
    Pl
    Nem olyan rég egy Tesla az autópályán felborult furgonba hajtott.
    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=tesla+crash+highway

    Rengeteg megkérdőjelezhető dolgot nem csinált, elvileg tudja, hogy épp autópályán közlekedik és egy kezét lóbáló ember mellet csak úgy elmegy ?
    Eleve már az ember láttán fékeznie kellet volna és akkor elkerüli a balesetet.

    Én így képzelném el
    - abból indulunk ki hogy az autó tudja hol van épp, autópálya belső sáv
    - elvileg figyeli a körülötte zajló forgalmat
    - a szenzor egy ismeretlen nem mozduló tárgyat lát a haladási sávban
    - gyors számolással tudja, hogy melyik az az utolsó pont, ahol a sofőr ha nem avatkozik be, teljes mértékben átveszi az irányítást
    - a szenzorok segítségével tisztában van az út és léghőmérséklet, és az útburkolat milyenségével is vizes, havas, jeges, esetleg, saras
    -a tárgy észlelésétől függően, vagy simán vészfékezik és megáll
    vagy
    ha túl kicsi a távolság a megálláshoz és a mellette lévő sáv üres akkor sávot vált és lelassít
    vagy
    ha mellette lévő sáv telített akkor a bent üllők számától függően részleges vagy teljes ütközéssel áll meg
    miközben automatikusan hívja a "policét" és elküldi a figyelmeztetést valami mindenki által használt térképre


    Amikor az ilyen helyzetek kezelése már flottul működik az autókban akkor nekiállhatnak reszelni az önvezető vasakat.
    Ott is elsőnek pl egy 50km/h határt lőjenek be, és ha ez már megy zökkenő mentessen, akkor lehet feljebb lépni esetleg.

    Utoljára szerkesztette: ximix, 2020.11.16. 00:20:44