• defiant9
    #20
    "Ha újdonság lenne ez számodra kérlek nézz utána! ;)"
    Nekem nem újdonság. A tény viszont hogy állami szinten van az önvezetés engedélyezése, úgyhogy hiába vergődsz, a tények makacs dolgok.

    "Szerintem nyilvánvaló volt a mondanivalóm."
    Nyilvánvaló volt, az emberek megszegik a szabályokat. A statisztikából az látszik hogy a Tesla volánja mögött még ígyis jobbak a baleseti statsztikák. Erre a jobb statisztikára persze nem tudsz reagálni, csak sorozatosan elsunnyogsz.

    "Ez a kijelentésed: "Az önvezetés fejlesztése kifejezetten biztonságos a korábbiakhoz képest." a fentiek tükrében véleményem szerint erősen felülvizsgálatra szorul. Egyszerűen nem igaz!"
    Eleve nem igazán értem miért a légiközlekedéshez hasonlítod az önvezetők statisztikáját, nem pedig a hagyományos autókéhoz?
    Volt idő a megfelelő szabályozásra, mégis százezerszámra halnak meg az utakon az emberek. Beleértve olyan nem önvezető járműveket amikben műszaki hiba volt. Pl: "Defective Takata Airbag Inflator Causes 17th U.S. Death"

    "Mármegbocsáss, de nekem továbbra is úgy tűnik, hogy nem teszel különbséget egy kísérleti/tesztjármű és az előírásoknak, szabványoknak megfelelő kereskedelmi forgalomba helyezett és forgalomba helyezhető jármű között."
    Ezek alapján a forgalomba helyezett járműnek nyilván jobbnak kellene lennie, majdhogynem tökéletesnek(?). A sorozatos visszahívások azt mutatják hogy ez nincs így, műszaki hibás konstrukciókat toltak/tolnak ki a forgalomba. Nincsenek olyan szabványok amik ezt meg tudnák szüntetni, ez nyilvánvaló, erre hivatkozni értelmetlenség.

    "hanem közúton tesztelik és nincs konkrét biztonsági szabvány, "
    Megvan a szabályozás ami alapján a hatóság kiadja a liszenszt, ennek vannak biztonsági elemei is, a nehézség nyilván az hogy olyan dolgot nehéz szabályozni ami még ennyire dinamikusan fejlődik. A hatóságok örülnek ha azt tudják valamennyire szabályozni ami már hosszú ideje elérhető, megmérhető, az események után mennek, ez szektor-függetlenül jellemző rájuk. Közúti teszt kapcsán megmondta a Waymo hogy messze azok a leghasznosabb tesztek amikor safety driver közbeavatkozik, majd megnézik hogy mit kezdett volna önvezető az adott helyzettel, a szintetikus tesztek erre nem alkalmasak.
    "A politika gyak szemet húny az önvezető autók tesztelése körüli vadnyugati állapotok felett,"
    Mi az hogy gyak? Egy sunyi kis szó hogy tulajdonképp nem is? Vannak szabályai az önvezetés tesztelésének. A legfontosabb hogy egy embernek ott kell ülnie és ki kell javítania a hibákat. Ennek elvi szinten is nagyon jó baleseti statisztikákat kell biztosítani, és a valóság is ezt mutatja. Mást nem tudsz mint hogy még mindig egy több mint két éves balesetre mutogatsz(mit mondanál ha ez nem történik meg?). Vajon miért is nem történt azóta több ilyen baleset? Mert leállt mindenki a közúti teszteléssel? Nem, hanem az hogy a közúti tesztelés egy biztonságosnak mondható megoldás, de az ember a gyenge láncszem ebben is.

    "Hát tudod érdekes módon a másik cikkhez kapcsolódó fórumon én is pont ezeket kérdeztem tőled"
    Valótlan állítás. Tettél egy kijelentést: "Véleményem szerint ezek marhára messze vannak"
    Nem tudod(mered) számszerűsíteni hogy mit is jelentene a 'marhára'. Szokásos maszatolásod. Én pedig nem tett ilyen kijelentést. A tényről miszerint technikailag van már egy korlátos de azért használható méretű területen L4, pedig csak a stuccpolitákára fussa.