• NEXUS6
    #17
    "Van központi nyilvántartás, az adott állam aki kiadja a liszenszt az tipikusan feltételül szabja a jelentéseket."
    Talán nem voltam világos? :O Amcsi alatt én nem az egyes államokat értem. Californiában van ilyen adatbázis, máshol nincs, szövetségi szinten nincs.

    "De hogy halálesetek voltak, lásd Tesla"
    Emberek esetén is volt haláleset. Akkor mi legyen? Addig senki nem megy az utakra ameddig lesz? Egyébként meg: ..."
    Különítsünk el egy-két dolgot. A 3. szintű önvezetés tesztelését, azt hogy ehhez a Tesla a jelenleg forgalomba hozott 2. szintü autóit használja, meg a 2. szintű vezetéstámogató rendszerek statisztikáit, amilyen az Autopilot is.
    Nincs semmi gondom a 2. szintű vezetéstámogató rendszerekkel, ha azokat a korlátozásoknak megfelelően hasznáják, és nem esnek a vezetők abba a hibába, hogy úgy tesznek, mintha az 3. szintű lenne. A Tesla baleseteinek egy része márpedig pont emiatt következett be.
    Én folyamatosan azt mondom, hogy a 3. szintű tesztelés legyen megfelelően leszabályozva, ami alapján a 3. szintű autókra vonatkozó szabványok, szabályozás, követelmények is kidolgozhatók.
    Azonban a 3. szintű autók (amelyek az első olyan szintűek, amelyek az út egy szakaszában az emberi sofőr beavatkozása nélkül képesek és feljogosítottak a közlekedésre) tesztelése tekintetében nincs egységes fejlesztés, egységes hatósági irányelvek, követelmények, vadnyugat van.

    "A szabályozással az a gond hogy lehetetlen jó szabályozást csinálni anélkül hogy lennének valós tapasztalatok. Kb. mintha az lett volna a feladatod hogy szabályozd le a 100%-ban biztos repülőgép paramétereit, de addig egy gép sem szállhat fel ameddig nincs meg. ...Az Uber-el, Boeing-el is ez történt, ideiglensen elvesztette a liszenszét, amit csak később kapott vissza."
    Jó a példa, csak éppen a légiközlekedésben marhára nincs olyan, ami most a közúti közlekedésben van. Bizonyos szempontokból ott évtizedekre a közúti közlekedés elött járnak, szabályozottság, sztenderdizálás szintjén is, mert pl. sokkal egyszerűbb a fizikai környezet amiben a repülők közlekednek, és ezért a nagyfokú automatizáltságot már évtizedekkel ezelött meg lehetett valósítani, de az emberi pilóta megszüntetését marhára nem gondolják, hogy a közeljövőben elterjedhet. Nem csinálnak olyat, hogy egy tesztgépet beküldenek a legnagyobb forgalomba, mert az értelmes tesztelés így működik és nem azon a minden jogi alapot nélkülöző vadnyugati módon, ami a fejedben és ezekszerint néhány AV autók fejlesztésében érdekelt cég vezetői fejében is él.

    "Totál L5 önvezető szerintem sem lesz belátható időtávban, ameddig nincs áttörés az AI-ban, olyan lesz ami L4-ben nagyon jól használható és ez elég is lesz a piac nagy részének."
    Véleményem szerint ezek marhára messze vannak, tekintve, hogy az L3-at sem tudjuk megugrani, mert nem vesszük komolyan a jogi, felelősségi kérdéseket, meg hogy egy egységes tesztkörnyezetet írjunk elő, amiben egy meghatározott minimális szinten kell a járműveknek teljesíteni. Gyak mint egy gépjármű vezetői vizsga.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.11.25. 09:35:00