• NEXUS6
    #13
    Valóban az Uber baleset óta nem történt olyan eset, ami ekkora port vert volna fel, ekkora nyilvánosságot kapott volna. Kb ennyi ami elmondható. De hogy halálesetek voltak, lásd Tesla, aki a felhasználóknak eladott autóit használja teszkocsinak, vagy balesetek, lásd akár Waymo nyilvánosságra hozott adatai, statisztikái, az viszont biztos. Amcsiban sincs központi nyilvántartás az önvezető autók, tesztautók ilyen statisztikáiról, szal abból tájékozódhatunk, ami a sajtóba bekerül.

    "Ennyi, ezért kár volt a sok hűhó, állami szinten dől el az hogy valaki milyen feltételek teljesítése esetén kap tesztelési liszenszt ahogy az is hogy milyen bünti jár ha megszegi az adott állam közlekedési/bünetőjogi szabályait, ezek nem szövetségi ügyek(ellenben pl. az emberrablás az)...."
    Amit leírsz az önvezető autók jogi szabályozásához kapcsolódóan az nem az, amit mindenki szeretne, és a felelős hivatalok, szervek kívánatosnak tartanak, hanem ami az aktuális helyzet. A Szenátus elött lassan évek óta be van ragadva az önvezető autókra vonatkozó szövetségi szabályozás és ezt most a COVID-ra való tekintettel tovább csúsztatták. Link Az a gáz, hogy már a szakértők is azt pedzegetik, hogy nem jó Amerikának sem ez a vadnyugati szabályozatlan állapot, mert most már az egységes szabályozás hiánya nem előny, plusz szabadság, hanem kifejezetten hátránnyá vált az önvezető autók fejlesztése és elterjedése terén.

    Szóval kicsit fel kéne ébredni a rózsaszín álmokból. Az önvezető autókkal kapcsolatban az Uber szakembere a Pittsburgi tesztpályájukról szóló videójukban kijelentette, hogy ezek a járművek még nem érték el egy átlagos sofőr vezetési képességeit, és talán a Waymo szakértője nyilatkozott arról, hogy talán soha nem is lesz olyan jármű, amely teljesen nélkülözni tudja az emberi beavatkozás szükségességét.