• defiant9
    #12
    1. Tehát nincs válaszod. Megadom én, az önvezetést Amerikában tesztelő cégek esetén nem történt ilyen az Uber incidens óta(ahol a bíróság felelősként jó eséllyel a safety driver-t fogja elítélni). (leírom hogy Amerika+EU is, mert lehet hogy volt valami kínai startup ami valahol elütött valakit, csak nem verték nagy dobra)

    "figyelemfelhíváson kívül mást nem tehet"
    Ennyi, ezért kár volt a sok hűhó, állami szinten dől el az hogy valaki milyen feltételek teljesítése esetén kap tesztelési liszenszt ahogy az is hogy milyen bünti jár ha megszegi az adott állam közlekedési/bünetőjogi szabályait, ezek nem szövetségi ügyek(ellenben pl. az emberrablás az). A biztonság kapcsán az hogy mobiltelefonozhatsz-e vezetés közben(vagy nem) az államonként változó, ahol tilos ott is államonként eltérő büntetést szabnak ki. Jogosítvány is helyi szabályok szerint adnak a vezetőnek(most pl. vannak államok ahol forgalmi vizsga nélkül egy 16 éves is kaphat), és az autó biztonsági felülvizsgálata (vagy éppen nem vizsgálata) is államonként eltérő.
    Az önvezető autó teszt ami Kaliforniában engedélyeznek nem jogosít arra hogy Pennsylvaniában tesztelj, ez nem vadnyugat jellegből hanem a szuverén állami szintű szabályozásból fakad.
    Persze az önvezető autók közel sem tökéletesek, ahogy az ember sem az, ahogy az utóbbinak engedjük a vezetést ugyanolyan alapon mehetnek az önvezetők is akkor is ha 100% nem is lesz soha a biztonság, de az emberek statisztikája annyira lesújtó hogy sokan megváltásként várják már az önvezetést, míg az utóbbi a fejlődési potenciálja szükségszerű, addig az emberi képességek limitáltak.