• NEXUS6
    #11
    "Nem relevánsabb lenne az a lista ami a teszt autók önvezető módjában történő haláleseteit sorolja a 2018-as incidens után? Vajon hány elemű is lenne a lista?"
    Csak segítségként: ha jól látom a táblázatban be van jelölve egy külön oszlopban, hogy melyik esetben merült fel az Autopilot érintettsége.

    "A közlekedési szabályok, de a törvények állami szinten eltérőek lehetnek, ahogy ugyanazon cselekményért a kiszabható büntetés is(pl. halálbüntetés) ilyen az amerikai berendezkedés, ez nem vadnyugat ez a fajta szuverenitás államszövetségük egyik alapja."
    Hát nem igazán. A közlekedési szabályok egységesítése viszonylag korán felmerült szempontként, tekintve, hogy az több államon átívelő jelenség, elsősorban a légiközlekedéssel kapcsolatban. A balesetek kivizsgálásában az 1926-ban létrehozott NTSB tud egy egséges jogi szemléletet érvényesíteni. Kifejezetten a közúti közlekedés tekintetében az 1970-ben létrehozott NHTSA a felelős a közúti közlekedés biztonsága emelésének szövetségi szintű képviseletéért. Szövetségi szintű szabványokat ad ki a közúti közlekedésre, a járművekre vonatkozóan. Ahogy azt az NTSB Uber balesettel kapcsolatos jelentésében megállapította az NHTSA gyak szabotálja ezeknek a szabványoknak a kiadását ebben a tárgyban. Nyilván kényszerítő, szankcionáló eszközök hiányában a figyelemfelhíváson kívül mást nem tehet, amíg a kormányzat nem szabja feladatul az NHTSA ilyen múlasztásának felszámolását.

    Az NHTSA létrejöttét nagyban segítette az 1964-ben a közúti közlekedés biztonságát elemző, a gyártók felelősségét feszegető botránykönyv nagy visszhangja (Unsafe at Any Speed). Abban az időben évi 30 ezer halálos áldozatot okoztak a közúti balesetek, és utaskilóméterre vonatkoztatva rosszabb eredményt értek el, mint a megelőző évtizedekben. Az NHTSA hozta létre az NCAP programot, amely sztandardizált körülmények között vizsgálja és rangsorolja az egyes járművek biztonságát. Ezeket a vizsgálatokat vette át az EuroNCAP is. Tehát az autók biztonsága, mondhatni világ szinten sztandardizált.

    Tehát mégegyszer, nem, Amerikában egységes biztonsági követelmények vannak, nincs államonként eltérő előírás. Az NHTSA pedig azért hogy, nehogy a túl korán kőbevésett szabványokkal hátráltassa a fejlődést inkább nem tesz két szalmaszálat sem keresztbe, nem baxogatja sem az Ubert, sem a Teslat, miközben azok sajnos halálos áldozatokért tehetők felelőssé.