#11
"Nem veletlen koax vagy dual rotoros egy csomo nehez teher helikopter. Ugyanis tudnak ugy fordulni, hogy nem kell mozgatni a rotorlapatokat, csak a differencialis fordulatot allitani (mint a farokrotorosak eseten a farokrotor fordulatszamat). Hozzaadott tolo legcsavar eseten pedig nem is kell elore donteni sem az elorehaladashoz. Ez lehetove teszi azt, hogy ne legyen jelentos kilengese a fuggo tehernek, csak a gyorsulasbol-lassulasbol eredo, foleg 3 pontos stabil felfuggesztes eseten. Tehat nem a vegsebesseg a nehez, hanem a sebessegvaltoztatas, ami szallitasnal pont nem akkora gond mind harci helyzetben."
Szóval a világ legnagyobb helikoptere is ezért hagyományos kialakitásu a CH53as is hagyományos kialakitásu.
Egyáltalán nem szempont a teherszállitásnál, hogy dual rotoros legyen.
A Kamov iroda szinte csak coax elrendezéső helikoptereket gyárt fuggetlenul attól, hogy harci vagy szállitógép.
Viszont ugy látom, hogy nem vagy tisztában a helikopter müködési elvével, mert akkor nem irnál olyan hulyeséget, hogy a farokrotor fordulatszámát állitják vagy , hogy meg kell dönteni a forgószárnyat.
Egy függő teher az akkor is kileng és nem csak a sebesség változás miatt az irányváltás miatt is, ez akármilyen elven működő heli esetén is igy van , egy drótra függesztett suly tehetetlenségét nem tudod befolyásolni .Ha állo helyzetben bedöntöd a gépet elöre attól még a suly addig nem mozdul mig nem kezd el elöre haladni , szóval megint nincs befolyása , hogy milyen elven van kialakitva a gép.
Amiket felsoroltál, hogy mben jobbank a tilt rotorosok, az meg megint kialakitás kérdése, ha akarják a hagyományos helik is lehetnek rámpásak, egy MI8asba is be lehet állni egy UAZal is.
Sztem egy kicsit jobban olvasgass a helikopter müködési elvét akkor talán jobban megérted meg egy kis fizika sem árt , hogy a teher tehetetlenséáge hogyan hat.
Mint irtam, a két megoldás teljesen különbözö feladathoz teljesen különbözö alapelvek mentén lett megtervezve. A tilt rotorosak egyetlen elönye a sebesség és az ebből fakadó mozgékonyság.