• NEXUS6
    #144
    1. Valóban az emberek hasonló módszerekkel tanulnak vezetni. Csak épp le van fektetve, hogy ki lehet az oktató, aztán hogy milyen elméleti és gyakorlati vizsgát kell tenni, amiről a jogszabályíi szinten feljogosított hatóság igazolást állít ki, megkapod a jogsit, amit nagyjából az egész világon elfogadnak. Jogszabályi szinten le van szabályozva minden, hogy az embernek mikor, milyen helyzetben mit kell csinálnia, mik a követelmények gyak a vezetővel szemben, lásd KRESZ. Na ezek hiányoznak az önvezető kocsiknál. És az hogy a többi résztvevő beleegyezése nélkül kísérleti járműveket engednek a forgalomba az kb tényleg kimeríti egy emberkísérlet kategóriáját, hiszen egy ki tudja milyen elvek alapján megírt szoftver reagál jól, vagy rosszul az emberek viselkedésére és vice versa. Az Uber kocsijai úgy vannak idomítva, hogy menjen mint állat, az utolsó pillanatban sem kérdez, lásd Uber baleset. A Waymó meg úgy vezet mint egy totyorgó frissjogsis, aminek eredményeképp mennek is bele rendesen talán még mindíg. Egyik sem úgy vezet, mint egy 25-éve balesetmentesen vezető hivatásos, jó képességű sofőr.
    2. "VW: szándékosan megtévesztették a hatóságot ezért, Uber nem tett ilyet. Ilyen egyszerű."
    A VW sem bűntetőjogi felelőssége tudatában csinálta, jobbára csak azért, mert a piac szinte minden szereplője pontosan ugyan azt csinálta. Az Uber meg valszeg költséghatékonysági megfontolásokból, elmismásolta azokat a biztonsági intézkedéseket, kockázatelemzés, safety részleg működtetése, miegymás, ami minden cégnél előírás. Lásd NTSB jelentés. Szerintem a VW példa teljesen jó párhuzamot jelent.
    3. "Akkor most elkezdtél kihátrálni a tesztpályából, és azt mondod hogy a VR amiben mindent meg lehet csinálni? Eddig nem ezt toltad."
    Nem hiszem.
    "A VR nagyon hasznos, de a valógág tele van olyan helyzetekkel amire nem gondolnak a fejlesztők, ők is emberek. Jelen fázisban már az zajlik hogy a valóságból a problémát és utána addig csiszolják a SW-t és tesztelik újra ás újra VR-ben ameddig ott nem megy át. Ezután kimennek és újra találnak egy olyan valós helyezett amit még mindig rosszul kezel a SW."
    És hol marad a tesztpályás ellenőrzés, még adós vagy a linkkel és a szakértői indoklással, hogy ez miért marad ki!?
    "Már az tesztpálya ha egy hangár előtt bójákon tesztelik hogy az alap képességek megvannak-e. Ezen tuti minden gyártó végigment, és sacc/kb. min. több hónapot töltött el abban a fázisban amikor még nem voltak közúton, csak rakták össze a HW a v0.1-es SW-el."
    Az új tesztpályák azért nem csak a Tescó parkolójában lerakott bólyákból állnak azrt! ;)
    "Többször felhoztam már az emberek által okozott baleseteket. Mi volt a válaszod? A sunyi lapítás. Nem érzed ilyenkor hogy gerinctelen vitastílusod van?"
    Nem hiszem, hogy az lett volna a válaszom.
    "Minél hamarabb váltódnak ki az emberek annál kevesebb halott lesz, tehát éppen a fejlesztés lassítása ami felveti a morális dilemmát hogy miért is kell azért meghalni több embernek mert a Nexus féle maradi konzervatívok ragaszkodnak a kormánykerékhez."
    Aha, csak pl. egy liftkezelő elektronikát szinte gyak pár tranzisztorból össze lehet dobni, egy önvezető rendszer ennél azért bonyolultabb. Semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy olyan szinten, amilyen szinten egy átlagember képes kezelni, valaha is képes lesz az AI. Ez marhára nem ugyan az a műfaj. Az hogy eddig minden jól sikerült, amit gépre bíztunk, nem indokolja, hogy eltekintsünk a tesztelés szabályozottságától. Amúgy meg azért nem minden ment olyan flottul az elektronizálással kapcsolatban sem, lásd B737MAX
    "A linkelt videón én nem látom hogy az Uber 2020-ban ne közúton tesztelne, míg korábban ott tesztelt. (a trend ugye szerinted ez lenne)"
    Az Uber jelentős pénzt invesztál egy fejlesztet tesztpályába, amit eddig ellinkeskedett, más gyártók (korábban soroltam a példákat csak az SG-n megjelenő cikkekből) kijelentik, hogy eleve közútra sem viszik a tesztjárműveiket. Nem értem, hogy mit nem értesz.
    "Lássuk a linket. Én azt állítom hogy nem létezik a zalazone-on olyan komplex körforgalom amin tesztelni lehetne a vázolt usecase, renegteg autóval. A semmire érelemszerűen nincs link."
    "Amikor linket kéesz akkor ezután kérem tedd be a saját linkedet előtte. Tehát itt is kérem a linket a vázolt offical legitim ütemtervre. Tényleg egy szánalmas vagy."
    Tekintve, hogy szinte semmilyen használható linket nem tudsz prezentálni, ettől kezdve én ezt a dolgot elengedem, amíg ez érdemben nem változik. Írtam, hogy ha ennyire érdekel a téma nézz utána az egyes tesztelőknél, hogy a Zalazonon, milyen tesztprogramjuk van. Majd ha elhalmozol a linkjeiddel én is veszem a fáradtságot! Hajrá, van mit bepótolnod!
    4. "Negatív? Röhögni max. rajtad lehet, amint vered a melled az államigazgatási szaktudásodra miután cserbenhagyással akartad megvádolni a telefonját bámuló sofőrt. Lol."
    :) Látom nagyon bejött neked a téma. Rugózzál rajta nyugodtan. Remélem hogy egy az legnagyobb örömöd, kívánom, hogy nagyobb ne legyen! ;) Mondjuk én is szívesen rugózom azon, hogy jogi alapfogalmakkal nem vagy tisztában. Én mondjuk elismerem a tévedésem, veled ellentétben.
    5. "Mostanra addig jutottál kb. hogy az állításomnak nem arra kellett volna vonatkoznia amire tettem, de ez is erősen véleményes, teljesen valid hogy én arról írtam hogy a Tesla nem állított olyat hogy már önvezetőek a járművei."
    Valóban nem állított, mint ahogy senki nem állította, hogy állította volna, miközben te azt állítottad, hogy valaki azt állította, hogy a Tesla azt állította. Na itt hibáztál, benézted, vádaskodtál, jöhet a tévedés elismerése és a bocsánatkérés.
    6. Mi is a témához kapcsolódó kérdésed akkor?
    Aztán az, hogy milyen legendát találsz ki az ittas vezetés jogi megítélésével kapcsolatos tudásodról bocs de hidegen hagy. Tudsz linket küldeni, vagy nem. Miért van az az érzésem, hogy ez neked valamiért kiba nagy nehézséget okoz. :O
    7. Nézd, ha ehhez a szerintem igen is témához kapcsolódó kérdéshez így állsz, akkor ne csodálkozz, ha pontosan ugyan ezt fogom neked válaszolni ugyan erre a kérdésre egy más fórumon.
    8. Ok. Buktam. De izé, konkrétan mit is? Hogy kijelentettem, hogy ahogy te is egy fórumozgató, műkedvelő vagyok? Akkor most nem az vagyok? XD
    9. Mit is buktam már itt is? Nagyon jól elvitatkozol itt magadban hosszú-hosszú hsz-ek óta, én egyetlen érdemi észrevételt nem tettem. És itt is kijelentettem, hogy nem is kívánok ebben veled szájkaratézni.
    Ha lehet viszont ne csúsztass már. Én eonokkal ezelött megkérdeztem, hogy a vádirat mindegyik pontját ki akarod fejteni? Te itt ezt felvállaltad és ezen próbálsz csuklózni valamiért, én viszont kijelentettem, hogy részletes ügyészi indoklás nélkül számomra felejtős a téma. Lévén hogy azt sem tudjuk, hogy melyik pontban egyáltalán miért is vádolták Rafaellát. Ha neked ez a találgatás örömet okoz továbbra is szeretettel, sőt túláradó izgalommal várom mire jutsz. De ennyi erölködésből már produkálhattál is volna valamit, csak megjegyzem. Azt buktam tényleg, hogy vártam, hogy valamit mutatsz erre anagy zéró produktumodon itt a nagy pofáraesésem. :(