• defiant9
    #231
    "hogy a francba ne lenne mar legszennyezettseg?"
    Akkor a feltétel egyik fele megvan. Már csak annak kellene megállnia hogy az M3-nak van ésszerű elkerülő opciója. Ahogy mondtam ott értelmetlen adóztatni ahol kényszerpálya van. Értem hogy szívás a mellette lakóknak, de az utópálya sajnos arról szól hogy tranzit, ebben nagyon más mint a belváros.

    "a parkolodijra miert szalltal ra? most akkor probalod a hasznalataranyos utdijat visszavezetni olyanra, hogy belepesi dij + parkolodij?"
    Ez a kombó tipikusan így van. A belvárosban kb. mindenütt fizetni kell a parkolásért. A parkolódíj is forgalom csökkentő hatású, ahogy parkolóhely meg nem léte is.

    "en nem ugy gondolom hogy egy irto draga parkolasi oras rendszerrel kellene az autohasznalat korlatozasat megtenni"
    Mi lenne a te javaslatod? Jelenleg a forgalom csökkentésének a díjfizetés a bevált módszere, ennek elég sok komponense van, benzin, súlyadó, útdíj, parkolási díj, stb. Minden elem hozzáad valamit. A készpénz alapú parkolóórát már el kellett volna engedni a 21. században. Egyébként pedig több budapesti 'panelos' lakótelepen van parkolóóra ma is.

    "jarjon vonattal napi szinten, amikor meg idetolja a kepet akkor FIZESSEN pluszba"
    Az autópálya arra készült hogy tranzit forgalmat bonyolítson le, hatékonyabban mint a kicsi kereszteződésekkel szabdalt utak, ha van egy városközpontot egy elkerülő pálya akkor éppen hogy az autópályát ingyenessé kell tenni mert a szumma kibocsájtás/szennyezés így lesz a legkisebb. Azzal egyetértek hogy mindenféle szennyezést adóztatni kell, de ha két rossz közül kell választani akkor legyen a kevésbé rossz. Jelen helyzetbe ott tartunk hogy a leginkább megoldható problémára van esélyünk lőni, de egyetértek azzal hogy minden légszennyezés ellen küzdeni kell, én nem ellenzem azt sem ha Rákospalota lép a saját ügyében, de jelenleg úgy fest hogy ez még túl nagy ugrás lenne, főleg hogy a belvárost sem sikerül meglépni.