kvp#11
Az elektromos buszok eseteben a legnagyobb mozgatando tomeg az maga az aksi csomag. Ezert ha kiveszik a buszbol a tarolo aksikat (azaz bele sem teszik oket) es a garazs raktaraban toltik fel oket, majd sutik ki, akkor a busz nem cipelt magaval tobb tonna plusz aksit es nem hasznalt fel e miatt egy csomo plusz aramot. Egyszeruen a folyamat nyeresege kevesebb mint a nagyobb es nehezebb aksik mozgatasa miatt elpazarolt energia.
Mozgo jarmuvek eseten minden folos kilo amit nem kell magunkkal vinnunk tobbszorosen mutatkozik meg a fogyasztasban. Tehat tobb energiat tudnak visszanyerni a rendszerbol ha a tarolo aksikat nem viszi magaval a busz, mert igy kevesebbet fogyaszt es ezert kevesebb energiat kell eloallitani. Mozgo jarmuben energiat tarolni koltsegesebb mintha nem is tarolnank le azt. Csak akkor lenne ertelme, ha a feltoltesi es kisutesi ciklusok kozott a buszok nem mozdulnanak el a helyukrol es csak eppen annyi aksi lenne bennuk, amennyi a napi forgalomhoz kell. Mivel a fogyasztasi es termelesi csucsok kozott van a forgalmi csucsido, ezert a buszok pont akkor mozognak, amikor nem lenne szabad nekik es idealisan meretezett aksik eseten mar nem is marad annyi idejuk, hogy ujratoltsenek. Igy maximum a buszok forgalmi tartalekat tolthetik vissza a halozatba, tehat azt a mennyiseget amivel tobb energiat visznek magukkal egy varatlan dugo kezelesere. Ez jol meretezett aksik eseten nem igazan jelentos mennyiseg es az ebbol varhato energiamennyiseg bizonytalanabb mint a naperomuvek altal termelt energia, mivel az aktualis kozlekedesi dugoktol fugg, nem az idojarastol.