• kvp
    #7
    "Ekkor lenne két világ a közútakat tekintve. Az egyik a nyugati, fullos, nagyvárosi, a másik a vidéki, elmaradottabb.
    A level 4 meg csak az előbbiben működne, letérve a hiperszuper milliárdos utakról sokan majd azt sem tudják, hogy kell vezetni."

    A robotautok jellemzoen oda mennenek ahol modern uthalozat van. Varosok kozti autopalyak, varosi utcak, elovarosok es lakoparkok, tovabba forgalmas turista celpontok. Robot teherautok eseteben ehhez jonnek a logisztikai depok es az ipartelepek. Igazabol mashova nem is kell automata jarmu. Videkre siman meg lehet hagyni a kezi vezetest. Ahol manapsag is lehet level 3-4-es lovaskocsival kozlekedni, oda joreszt folosleges a level 5-os automata. Aki ilyen helyekre akar menni, az tovabbra is valtsa ki a jogsijat es amikor leter az automata utrol, akkor vezessen kezzel ahogy eddig. Annyit kell feltetelnek meghozni, hogy az automata utakrol egy ido utan ki kell tiltani az emberi soforoket, tehat akinek kezzel is vezetheto kocsija van, annak at kell allni automata modba amikor felhajt egy rendes utra. A tobbsegnek meg nem kell kezi vezetesi opcio a kocsijaba, mert ugyse tud vezetni, meg jogsija sincs, mert felesleges. Most komolyan tegye fel a kezet az aki itt meg tud lovaskocsit vezetni? (megsugom, szuk vagy zajos helyen nem konnyu, egy ertelmesebb lo magasabb autonomiaval rendelkezik mint egy automata jarmu)

    Ezzel le lehetne fedni a mostani kozuti forgalom nagyreszet tisztan automata autokkal, mig a foldutakon es kis falusi utcakban maradna minden ugy ahogy nallunk a romai kor ota van. Persze mar itthon is vannak automata traktorok, amik magukban is tudnak szantai, szoval nem tudhatjuk hol er majd veget az automatizacio.

    Egyebkent a cikkben emlitett szenzorok azert kellenek, hogy amig nincs eleg automata auto addig is le legyen fedve minden holtter kamerakkal vagy lidar szenzorokkal. Idealis esetben egy ilyen rendszer minden az adott varosban az utcan levo emberrol (macskarol, galambrol) tudja merre jar. Nem feltetlen nev szerint (marmint hogy a macska neve cirmi-e), de legalabbis az aktualis poziciojat es mozgasi iranyat/sebesseget. Ez boven eleg a balesetmentes kozelekedeshez. (igy csak muszaki hiba miatt lehet baleset, emberi hibabol nem es az azert eleg ritka ahhoz hogy hir legyen belole)