• t_robert
    #11
    ez egyáltalán nem biztos.... sőt egy összehangolt automata közlekedési rendszer nagyobb forgalmat tudna lebonyolítani ugyan ott, mint az emberi. Ugyais egy ilyen rendszerben több szá méteres körzetben értesülnének egymásról a járművek. Így ki tudnák számolni egymás mozgását akkor is ha nem látják fizikailag egymást. Így időben tudnak lassítani vagy gyorsítani, hogy megfelelően tudjanak elhaladni egy kereszteződésben. elég ha 15-20 másodperccel a találkozási pont elött elkezdenek minimálisan gyorsítani vagy lassitani, hogy aztán biztonságos távban megállás nélkül eltudjanak haladni. vagy képzelj el egy autópálya felhajtást. ha a időben kap jelzést egy autópályán haladó kocsik akkor neki kezdhetnek kisebb sebesség csökkentéssel kialakítani maguk közt a biztonságos térközt, amiről időben értesülhet a felhajtó jármű és besorolhat. a városi közlekedés dugóit is jórészt emberek okozzák. Példaul ostobán behajtanak akkor is egy lámpás kereszteződésbe, mikor egyáltalán nem biztos, hogy még zöld jelzés mellett át is hajthatnak rajta, majd simán beragadnak a útkereszteződésbe. akadályozva a keresztirányú forgalmat,. akkor azok is elindulnak bizonytalanul hátha majd átjutnak... és 2-3 lámpa váltás alatt be is áll a dugó mind a két irányban feltorlódva a forgalom, majd miattuk fokozatosan bedugulnak a környező utcál is és rövid idő alatt egész város részek forgalma bénul le. Pusztán azért mert valaki rossz döntést hozott és kiderül mégis beragad a kerszetezödésbe. na automata rendszer ilyet nem annyira csinál. Ha az úgy itéli meg, hogy nem fog átjutni a csomóponton nem megy be... Attól, hogy 1-2 autó bátran elöre megy nem lesz nagyobb a csomópont átbocsátása, hanem inkább a dugó esélye növekszik.