• kvp
    #1
    Varosi haszanalatu robotautok eseten a kozlekedesbiztonsag nem igazan lenne veszelyben, de a dinamika igen. Ugyanis egy rendes robotauto nem mehet vakon bele egy keresztezodesbe ha zoldet kap vagy nem hajthat vegig 50-el egy sor parokolo auto mellett, mert mi van ha mindegyik mogul eppen kiugrani keszul egy gyerek? Az embereket ez nem erdekli, de ha a robotokat utasitjak arra, hogy vakmeroen vezessenek, abbol botrany van. (lasd Uber fele auto, ami latta a gyalogost, csak nem erdekelte) Ha viszont ovatosan vezet egy robotauto, akkor 5-el fog vegigmenni az osszes varosi utcaban, mert nem lat be minden auto es szemetes moge. Ezt hidalnak at a cikkben emlitett szenzorok, amik belatnak mindenhova, igy a robotautok magabiztosan mehetnek, hiszen tenyleg nincs az autok mogott gyerek. Ha meg megis, akkor ott es csak ott tenyleg 5-re fognak lassitani, mert mi van ha azert bujt el az a gyerek mert tenyleg az egyik auto akar ugrani? (termeszetesen megfelelo halzoatok eseten a statikus szenzorokon kivul egymas kepet is fel tudjak hasznalni)

    Miert elonyos egy ilyen megoldas? Mert onnantol ha nincs tabla vagy utburkolati jel az nem zavar senkit es a kozlekedesi lampa is csak a gyalogosoknak kell.