• kvp
    #6
    "Csak nem ms-windows alapú?"

    Nem, 6502 alapu, ez a Commodore 64 elodje es pl. az Apple elso gepeiben volt hasonlo cpu. Meg egy rendes C fordito sincs hozza, csak assembly, tovabba mar kotellel (es vaskos fizetessel) sem nagyon talalni embert aki kepes programozni. Aztan meg ezutan sporoltak is egy kicsit a fejlesztesi es az atkepzesi koltsegeken...

    "Vagy ennél a gépnél nem lehet felülbírálni az érzékelőket? Egy alap pilóta már csak vizuális érzékelés alapján is ki tudta volna kerülni a katasztrófákat, ha figyelt és felülbírálható az automatika!"

    Felul lehet ha idoben eszreveszi valaki es kikapcsolja az egesz vezerlest a fenebe. Utanna meg lehet egesz uton kezzel tekerni a trim kereket oda-vissza ha valaki felall es wc-re megy vagy a legikisero vegigtolja a kocsit a sorok kozott. Viszont ha nem veszi eszre idoben a pilota, hogy tul nagy ero kell a magassagi kormanyra, akkor a szervok aramtalanitasa utan mar akkora a nyomas a kormanyszerveken, hogy nem lehet kezi erovel visszatekerni a trim-et. Ilyenkor a megoldas az aramtalanitas utan szabadesesbe vinni a gepet es gyorsan visszaallitani a kormanyszerveket egyenesbe. Viszont a hiba jellemzoen a felszallas utan jott elo, amikor meg nincs eleg magasan a gep egy ilyen manoverhez. Manualis (villanykapcsolos) szervo vezerles pedig nem kerult a gepekre, mert minek, hiszen ott van a gazkarok ket oldalan a mechanikus kerek, kozvetlen mechanikus attettel a gep masik vegebe, tekerje a masodpilota felallva, ket kezzel (ha eleg eros hozza es az air speed is eleg alacsony, hogy normal ember elbirja mozditani). Ez egy negyszeres tervezesi hiba volt, ketszeres management hibaval sulyosbitva es igy egyutt jott ossze ez a nem mukodo megoldas.