• duke
    #13
    "Nem azt mondtuk, hogy nincsen olyan aki képes kifizetni egy repülő útért 3000-4000 dollárst, csak azt, hogy nincsen elég aki fen tudná tartani az üzleti modellt"

    Mostanaban volt egy musor a Concordrol, abba azt mondtak hogy hibas dontes volt a leallitas, mert valojaban nyereseges volt de minimum onfentarto. Es hogy a Concorddal a baleset es a 2001-es terrortamadas miatti legikozlekedesi panik vegzett, de azt atlehetett volna veszelni, es legfeljebb csak atmenetileg kellett volna leallitani.
    Beleszamolva azt hogy a Concorde tervezese ota mennyivel not a fizetokepes kereslet (Kina, India ,Oroszorszag) szerintem egy kisebb 30-50 darabos flotara lenne igeny. Ez is egy egyedi kulonleges luxus szolgaltatas lenne, mint a luxus hajok, autok, hazak, amikre folyamatosan van igeny. Radasul 60 evvel fejlettebb technikaval epitik, uzemeltetik meglepodnek, ha nem tudnak olcsobban kihozni a fenntartasi koltsegeket, mint Concord idejeben.Ja es az is segit, hogy Concord tervezesenek idejeben csak kb 4 milliard ember elt a foldon mig most 8 milliardan vagyunk.