• kvp
    #4
    Majd szepen lassan hozzacsiszoljuk a felteteleket. Regen csak poros orszagutak voltak, aztan mara eljutottunk az autopalyakig. Varosokban sem lenne nehez megoldani, hogy rendesen tudjon haladni egy onvezeto auto, csak a virtualis jelzeseket kell neki felfesteni a virtualis terkepre. Onnantol meg ha a helyzetet kepes pontosan felismerni (gps-el es 3D-s voxel map illesztessel), akkor onanntol mar csak vonalkovetes az onvezetes. (meg persze meg kell tudnia allni ha elelepnek, ez speciel eleg egyszeruen megoldhato ha nem irjuk tul vakmerore a szoftvert)

    A kulcs az eleg pontos digitalis terkepek keszitese, amin nem csak az van felfestve az autonak, hogy hol van az uttest, hanem a kovetendo nyomvonalakat is bejelolik neki. Vonalkoveto robotot pedig nem annyira nehez epiteni, fuggetlenul attol, hogy valos vagy virtualis a kerdeses vonal. A Tesla fele navigate on autopilot is pontosan ezt probalja, persze csak elore emberek altal bejart es kezzel kijelolt utvonalakon.