• defiant9
    #36
    "Te még ezt meg akarod fejelni"
    Nemtom hogy képzeled de nem én vagyok a világ ura, ez nem az én hatásom. A technológia fejlődési ránya az hogy a korábbi zéró/alacsony szintű elektronika szerepét egy komplex számítógéeps rendszer veszi át, ami házibarkács módszerekkel már nem javítható. Én csak a tényt közlöm. Az elektronikus berendezések teljesítmény/költség mutatója javul, ez is tény. Nézd csak meg hogy pl.egy TV megvásárlása a havi átlagfizetés mekkora része, és ezen az áron mekkora minőséget kapsz egy korábbi jól javítható TV-hez képest. És ez a trend bár nem ilyen drasztikus mértékben de igaz az autókra is:


    "meg a mostani fizuk mellett KB soha"
    Alapvető logika ahhoz kell hogy rájöjj hogy mi ugyanazokat az autókat használjuk mint a németek, ha máskor nem hát akkor amikor ők cserélnek mi pedig behozzuk pár évesen. Ha ők átállnak ahogy mondod akkor alapvető logika kell csak annak belátáshoz hogy idővel(=nem soha) mi is átálljunk. Persze lehet majd találni Amazóniában egy törzset aki még 100 év múlva sem áll át.

    "mivel nem tudja megfizetni."
    A software egy olyan jószág hogy 1x kell kifizetni a fejlesztését, utána az már nem költség hogy 1 vagy 1 milló példányban fut. A mai autók többségében pedig már megszűnt a direkt kapcsolat a kezelőszervek és a kezelt részegységek közt -> "drive by wire" működési rendszer. Valójában ha kihagyod az ember miatt szükséges kezelőszerveket(kormány, pedál, stb.) azzal csak csökken a költség/hibalehetőség. Az érem másik oldala az hogy bekerülnek a szenzorok, emiatt a szumma ma még negatív(de a tömegtermelés ezen tud változtatni) ezt kell fedeznie a szabadidő árának ami miatt hajlandóak fieztni az emberek. Első körben nyilván az osztott használatú járművek esetén éri meg önvezetést használni ami akár napi 24 órában ki van használva(tipikusan taxi).