• mrzed001
    #30
    "A LIDAR akár körkörösen is figyelhet, ahogy az imádott teslád kamerái. Vagy ez szerinted csak valami egyedi csoda a teslától?"
    molnibalage ... te se menj már át full tahóba ha kérhetnélek.
    A Velodyne Lidar rendszer lényege (mind azt mind tudjuk, ugye? ), hogy 8-128 folyamatos lézersugarat forgat meg 5-20Hz-el (azaz mp-enként 5-20x megy körbe) és látótávja 100-300m.


    "Ahogy defiant9 is írta. Azért nincs még LIDAR-os autó nagy tömegben, mert ennyi szenvedés után a tesla kivételével MINDENKI kvázi belátta, hogy a csak képi úton erőlködés az nem fog menni."
    És amíg a Tesla TÖMEGESEN gyűjti a real life adatokat, fejleszti a rendszerét .... addig a többiek üres utakon kocsikáznak és nem jutnak egyről a kettőre.


    "Ha az ember is benézni, akkor a MI úgy tűnik nem fogja ezt megoldani."
    Valójában, ha jó lesz, igen. Persze a lehetetlen helyzeteket lehetetlen kivédeni, ezt aláírom.


    "A képes példád meg azért ökörség, mert a LIDAR és a kamera számára is LOS kell, hogy érzékeljen valamit. Tök mindegy, hogy a kamerát takarja ki valamit, vagy a LIDAR. Csak a LIDAR lehet akár a kocsi orrán is, ahogy tehetsz oda kamerát is."
    Ismét, a kamera olcsó, a Lidar drága ...
    A kép pedig kiválóan bemutatta, hogy a Lidar szenzor mit is fog látni ... mert kb pont ott van, ahol a Google kocsiján a kamera.
    Ok, nem azt hogy mit fog látni, ahhoz törölni kellene onnan a pixelek kb 90%-át.