#30
"A LIDAR akár körkörösen is figyelhet, ahogy az imádott teslád kamerái. Vagy ez szerinted csak valami egyedi csoda a teslától?"
molnibalage ... te se menj már át full tahóba ha kérhetnélek.
A Velodyne Lidar rendszer lényege (mind azt mind tudjuk, ugye? ), hogy 8-128 folyamatos lézersugarat forgat meg 5-20Hz-el (azaz mp-enként 5-20x megy körbe) és látótávja 100-300m.
"Ahogy defiant9 is írta. Azért nincs még LIDAR-os autó nagy tömegben, mert ennyi szenvedés után a tesla kivételével MINDENKI kvázi belátta, hogy a csak képi úton erőlködés az nem fog menni."
És amíg a Tesla TÖMEGESEN gyűjti a real life adatokat, fejleszti a rendszerét .... addig a többiek üres utakon kocsikáznak és nem jutnak egyről a kettőre.
"Ha az ember is benézni, akkor a MI úgy tűnik nem fogja ezt megoldani."
Valójában, ha jó lesz, igen. Persze a lehetetlen helyzeteket lehetetlen kivédeni, ezt aláírom.
"A képes példád meg azért ökörség, mert a LIDAR és a kamera számára is LOS kell, hogy érzékeljen valamit. Tök mindegy, hogy a kamerát takarja ki valamit, vagy a LIDAR. Csak a LIDAR lehet akár a kocsi orrán is, ahogy tehetsz oda kamerát is."
Ismét, a kamera olcsó, a Lidar drága ...
A kép pedig kiválóan bemutatta, hogy a Lidar szenzor mit is fog látni ... mert kb pont ott van, ahol a Google kocsiján a kamera.
Ok, nem azt hogy mit fog látni, ahhoz törölni kellene onnan a pixelek kb 90%-át.