• mrzed001
    #29
    Ez jó volt :D Amikor kanyarodik az út és totál nulla felfestés (meg amikor keresztbe vannak felfestések), ott már a Tesla is pánikol ... lassít és segítséget kér.
    Nincs ezzel semmi gond.
    Mit gondolsz, a LIDAR, az mit lát itt? Még az utat se látja az a szerencsétlen ...
    Ismét, real life szituációt hasonlítasz ... a semmihez.
    Majd ha lesz (HA LESZ !!!) Lidar-os szériakocsi amit ugyanígy tudnak tesztelni userek is ... na akkor lesz összehasonlítási alap.
    Addig: alma - vákuum


    "Nincs ilyen széria-autó, ettől még van olyan szakma ahol önvező járműveket fejlesztő mérnökök dolgoznak, és a többség LIDAR-ra épít."
    És mióta építgetnek erre? És hol tartanak az építgetésben?
    Még nem mertek (!!!!) egy teszt szériát se gyártani, na pont ott. (ahol a part szakad)
    Ennek bizony elég büdös nagy KUDARC szaga van ...
    Ha arra várnak, hogy majd ha már tökéletes önvezető rendszerük lesz dobják piacra ... hááát ez a nap lehet sose érkezik el.


    "Kezdeni nem kezd, végzi a dolgát. Gondolom szűklátókürűségedben abban a tévhitben vagy hogy csak az autó tetején van/lehet LIDAR."
    Dehogy, hiszen az Uber-Waymo-n is van +4 kicsi. Aham kicsi, amivel nem látni olyan messzire, pl főútra kikanyarodásnál 70-100-al jövő autók közé.


    "Mozgást frame-en belül alapvetően csak a doppler elven működő érzékelők képesek detektálni, sem a kamera sem a LIDAR nem ilyen"
    Jajjj ....
    A kép alapú lényege, hogy beazonosítja az objektumot (pl kamion), és annak irányát (tudod, téglatest), valamint sebességét (tudod, mennyi pixellel lett nagyobb).
    A Lidar nem összefüggő objektumokat lát, ponthalmazt. Nem véletlen van (kapaszkodj meg) 20 darab kamera a kerékpárost elütő Uber-en is.
    Viszont mivel ott a Lidar, ezért nem öltek bele annyi pénzt (és hardver) mint a Tesla, hogy a képi feldolgozás jó is legyen (obj felismerés).
    Ergo ... éppen hogy a Lidar miatti fals biztonságérzetük okán hanyagolták el, ami miatt még mindig nem tartanak ott, hogy legalább egy public demo-t el tudnának indítani.

    "bár a lézer alapú LIDAR sokkal közelebb van ehhez a működési módhoz, a lézeres traffipax is valójában LIDAR"
    Aham az. Forgasd meg a fejed fölött hátha akkor a rendőr is önvezető lesz


    Ami a személyeskedést illeti ... MÁR MEGINT KEZDED ? (tahó gyerek jelmondata: ha elfogyott minden érv ... akkor ÜSS )
    Ha nem értesz valamit, ha túl buta vagy valamihez: írd le, és kérdezz !
    Én alátámasztom tényekkel amiket írok ... szembe ugye egyesekkel.

    "A mozgás detektálása a SW-es réteg feladata."
    Nem mondod .... húúúúú .... NOBEL DÍJ VÁROMÁNYOS


    Személyeskedés válasz ezennel letudva. Következőnél kiléptem.
    Ha nem vagy képes értelmes társalgásra, nem vagy érdemes az időmre.