• mrzed001
    #18
    "Ugye érzed hogy ezzel önmagadnak mondasz ellent két egyméás utáni mondatban. "
    Nem, az ugyebár radar és nem Lidar ... amit lassan 15 éve használ az autóipar a távolságtartó tempomatokhoz.
    És igen, sztereo kamerákkal (mint a szemünk) könnyebb lenne távolság megállapítása ... de ismerek én is olyan embert aki fél szemére vak, mégis kiválóan vezet.
    Valamint a Lidar mellé ugyanúgy kell a kamerarendszer ami a Tesla-ban is van ... mert önmagában használhatatlan.
    Sőt, ugyanaz az ultrahangos rendszer is mint a Teslában, amit parkoláshoz használ ... mert a kocsi tetejéről nem látja, mi van közel és mellette.
    A Tesla valós városi önvezetéshez ami hiányzik még szerintem, az + 2-4 kamera. A kocsi elejére és végébe mindkét oldalra 90 fokban elfordítva.
    Mert a kereszteződésbe be kell nézni előre. A B oszlopba épített (jobbra-balra néző) kamera hogy belásson, ahhoz már fél autónak be kell lógnia a kereszteződésbe.


    Na de lássuk a valódi témát.
    A múltkor is linkeltem videót, hogy a Model Y-nál mennyit fejlesztettek a Model 3-hoz képest az aksipakkon:


    Kínában prizmatikus aksik használatával próbálkoznak ... és ez nem tudom jó irány-e.
    A "ceruzaelem"-nél ha tönkremegy egy, enyhén gyengül a teljesítmény (nem tragédia).
    OK, a prizmatikusat meg nem kell bele pur habozni (hogy a helyén maradjon), így akár cserélhető is lehet.
    A nem vezető folyadékkal elárasztás is kíváncsi leszek hogy mit tud, mennyire sérülékeny.

    És ... évek óta ígérgeti mindenki a szilárd test akkumulátort.
    Toyota a Philips-el, Tesla LG-vel ... meg kb mindenki ez próbálja kifejleszteni.
    Na az áttörést hozhat (majd 1x)