• defiant9
    #16
    1. Te továbbra sem támasztottad alá semmivel az állításod.
    2. Az döntsön az állam módszered a tőled megszokott életszerűten utópia szintjén van.
    3. Miért cáfolná? Minél hosszabb a termék használhatósági ideje annál magasabb lesz a még nem bezúzottak járművek átlagos életkora. Mndezt amellett hogy az életszínvonal is emelkedik.

    Ahogy levezettem a gyártónak nem érdeke hogy olyan járművet adjon a vevőknek aminek szervízelése miatt elgedetlenné válnak, de az sem cél hogy extra költségek árán elnyűhetelen járművet gyártson mert azt már meg sem veszik az ára miatt. Ahogy kvp leírta az elején az az optimális működés hogy mondjuk a 90%-ot lefedő használati ciklus végéig van hitelesítve minden alkatrész. Ez egy teljesen valid mérnöki módszer, az űreszközöket is deklaráltan olyannak tervezik hogy adott élettartamon minden komponense működőképes maradjon. A 10% aki meg már bagóért megvette a sok éves/km-es autót vagy akár metrót/máshol levedlett villamost az számíthat rá hogy nem a vásráláskor fizet hanem az alkatrész cseréknél. A gyakorlatban ez persze nem ilyen vegytiszta mivel vannak jellegükől fakadóan elnyűhetelen alkatrészek is egy járműben, és vannak tervezési hibák amik miatt már az első hónapban elkezdenek visszahordani egy adott modelt garanciális szervízelésre.