• kvp
    #4
    Nallunk is az obb rail cargo mukodtette egy ideig. Igazabol foleg akkor eri meg az egesz kamion-t vinni, ha vagy nagy hegyek vannak az utvonalon vagy korlatozott az atmeno orszaguti teherforgalom.

    Gazdasagilag a japanok altal kitalalt modell lenne eletkepes, ahol a konteneres teherautok behajtanak a helyi atrako telepre, ahol leszedik roluk a rakomanyt es kapnak egy ujat. A telephelyek kozott pedig vasuton vagy hajon szallitjak a kontenereket. Peldaul egy teljes csomagszallito (postas) tehervonat atrakodasa megvan kb. fel ora alatt, megfelelo telepszervezessel es tobb parhuzamosan dolgozo rakodogep hasznalataval. A mukodesi modell lenyege, hogy a szemelyvonati menetrendben benne van az osszes tehervonat is, tehat percre pontosan indulnak es erkeznek. Ezt Magyarorszagon meg a szemelyvonatoknal sem tudjak biztositani.

    A cikkben szereplo konvolyos mukodes egyreszt a vezetessegito rendszerekkel egyutt hasznalhato, tehat autopalya elejen osszeallnak es igy elvileg a pihenesi ido az autopalyan menetkozben letudhato. Masreszt ha tobb kamion megy egy helyre, akkor a telephelyek kozott kepesek kovetni egymast, kvazi egy fos szemelyzettel. (utobbi esetben erdemes lenne megvizsgalni a road train-ek engedelyezeset, tehat mondjuk a 3-4 potkocsis kamionok engedelyezeset telephelyek kozotti mozgasra, mint jelentosen olcsobb es teljesen automatizaciomentes lehetoseget)