• defiant9
    #34
    "Nem kell kiszállnia senkinek sehova, 30 éve sem kellett és most sem, és internet se kell... ha nem adod a visszajáróval együtt a nyugtát 100.000Ft Ha másodszor fordul elő 600.000Ft."
    Na és hogy ellenőrződ hogy nem zsebbe ment a fuvardíj te fajankó? Úgy hogy kiszállsz, és vagy próbavásárlást tartasz, vagy nem kell költened a pénzt hanem csak figyelni a kiszálló utasokat és ha nem jelenik meg a rendszerben a tranzakció akkor a taxis csalt. Az is lehet hogy megbízol abban hogy a multi IT rendszere zárt és minden tranzakció kinyerhető belőle. Maguk a multik egyébként nagyon ritka esetben merik csak a számviteli szabályokat megsérteni, mert nekik nagyon nagy bünti jár érte, a kreatív könyvelés más terület, de a fuvar ’eltitkolása’ az nyilvánvalóan nem ez a kategória. Sértő lenne a kisiskolásokra nézve ha hozzájuk mérném a szellemi képességeidet. A NAV azért vezette be az új rendszert mert ezzel kevesebb a rendszer csalásra mint korábban, ez megint trivialitás, hiába bizonygatod hogy a régi is jó volt, nem volt olyan jó, könyebben kijátszható volt.

    "Én vállalkozó vagyok, nem is számolhatok másból csak a minimálbérből, "
    Adó alap<>tényleges jövedelem. Megint önmagaddal vitatkozol. Ez volt a korábbi állításod:
    "De ahogy szembesítelek vele, hogy ha a taxisnak nem akkor az IT-snak se járjon se minimálbér,"
    Most meg azt bizonygatod hogy tulajdonképp van nálad is minimálbér. Tényleg annyira ostoba vagy. Legalja az egész fórumnak.

    "Az uber autói nem családi autók, igy nem is egy sztandardnak kell megfelelniük ahova te - és veled karöltve az uber - szeretnéd belemosni."
    Minden járműnek kell teljesíteni egy standard-ot. Az autó paraméterei jelenleg a túlszabályozás kategóriába tartoznak ami drágítja a szolgátlatást és egyben alapot teremt a kartell szabályokra.

    "Én lehetek fodrász ha van egy ollóm?"
    Nem, ez nem elégséges peremfeltétel. Azonban ha van autód, jogosítványod, köteleződ, nem tiltottak el korábban a szakmától akkor kb. lehetnél taxis, vagy pizza futár, nem sok különbség van a kettő közt, néha a matricás taxis is csak egy drága pizza futár. Valójában (jó) fodrásznak nehezebb lenni mint taxisnak. Ezért is nem érdemel a taxis annyi jövedelmet mint amit a kartell-rendszer biztosít számára. Érdemtelenül szeditek ki a pénzt az emberek zsebéből.

    "nem árkartell van, hanem hatósági ár."
    A hatósági ár az a tövényesített árkartell, szembe megy a piacgazdasági elvekkel. Ezért is annyira ritka mint a fehér holló. Rombolja az egész gazdaság versenyképességét.

    "A taxiengedély egy van, ha megfelelsz a kritériumoknak kiválthatod, ha nem, akkor pedig nem."
    Ez a probléma. A jelenlegi szabályozás nálunk rossz(máshol jó), mert nem engedi hogy árverseny alakuljon ki, olyan engedélyhez köti a személy szállítást ami egyenértékű kartellesedéssel.

    "újra bemásolom ezeknek az elmaradott városoknak a nevét, ahol hatósági ár van"
    Azokat miért nem másolod be ahol nincs? A vita arról szól hogy melyik rendszer a jó. Ne azt bizonygasd hogy van ahol ez van. Indokold hogy miért jó az egységár. Ez ami nem megy így 33 hsz után sem. Csak gyáva mód elsunnyogsz a kérdés elől.

    "Ezek azok az elmaradott városok melyek a te állításod szerint nem is léteznek."
    Idézd be hol írtam hogy nem léteznek ezek a városok. Ismét csak primitív módon olyan állításokat tulajdonítasz nekem amit soha nem tetem meg. Tényleg nem szégyenled ilyenkor magad hogy ilyen szánalmas hazudozás amibe menekülnöd kell?

    "Egész Európában igy van, nem sikerül ezt a tényt feldolgoznod?"
    No és melyik ország ami fehér folt az Uber térképen?

    Ahogy mondtam a lényeg nem az hogy minek hívják a szolgáltatását, hanem az hogy minél kevesebb szabály vonatkozzon rá(szabad piac elve), és legyen árverseny. Ez amit nekünk nem sikerült megugrani.

    "Kik akartak olcsóbbak lenni?
    Felnőtt ember állít ilyet?"
    Nem is állítottam, csak megint hazudozol. A bér az egy alku tárgya a munkát adó és a mukaerejét adó közt, szabad akaratuk van. A taxis nincs jó pozicióban mert nagyon könnyű a munkája amit sokan el tudnak végezni, ezért piaci körülmények közt nem kérhet sokat. A programozó ezzel szemben jóval többet kérhet mert olyan szaktudással bír amivel kevesen. Ilyen egyszerű. Szerezz szaktudást és akkor jobb alkupozicióba kerülsz, ne az hatósághoz rohanj hogy akkor lezárod az utat ha nem garantálják az árszintet.