• camper
    #27
    ""Te azt állítod, hogy én lehetek fodrász, ha valahol a fiókomban van egy olló."
    Nem állítottam ilyet."


    Szó szerint ezt állítod. Bárki lehet taxis, ha van a garázsában egy autó. Még az sem kell, hogy négyajtós legyen, csak guruljon. Nem kell hozzá semmi, se műkődési engedély, se pénztárgép, se áfá-s számla, se bejelentett tevékenység, semmi. Csak egy androidos mobil.

    De ez csak addig igaz, míg ez a dolog nem a te érdekeltségedet sérti. Ha valaki IT-s lenne - ráadásul épp a te terülteden - na annak kell minden: engedély, telephely, online kassza, főtevékenység, számladaási kötelezettség teljesítése - és nem fiktív - különben kivágod a hisztit. Mi az, hogy neked kell, nekik meg nem? Hát mit képzelnek ezek, ugye?

    De fodrász, taxis, cipész, pék vagy bármi más az bárki feltételek nélkül lehet és ez az innováció.

    Egy taxisnak félmillió forintjába kerül az évkezdés. Ez nem az, mikor másik autót vesz és taxivá teszi - az ennél jóval több - ez csak az autó évenkénti vizsgázatása, műszaki és taxival kapcsolatos elvárások és a kötelező biztosítás. Ebben nincs benne semmi, sem az adó, sem a sokak által állandóan emlegetett sárgítás, sem a fenntartási költségek, sem a bírságok, ez az autó már sárga, van benne taxióra, online pénztárgép, stb, ez csak az évenkénti kötelezően elvégzendő vizsga, enélkül nem tevékenykedsz.
    Egy taxinak olyan 300ezer forint a kötelezője mint a szél, és ez csak akkor annyi ha a gyerek nem hibázott. Tudok olyat akinek 600 az éves kötelezője, mert balesetet okozott. Ez a félmillió forint csak akkor ennyi, ha nincs gáz. Ha a kárpittal gond van +100ezer. Ha műszerfallal gond van + 100ezer. Ha a fényezéssel szintén ennyi.
    De nagyvonalú leszek, maradjunk csak az 500-nál... tehát ennyibe kerül az évkezdés a taxisnak.

    A fentiek alapján csak megkérdezném tőled, hol élsz te? Valami szigeten? :-D Azt se tudod miről vitázol.

    Azt se tudod mi az a taxivállalat, mi az a fuvarszervező, mi az a franchise rendszer és hogy mi a szövetkezet. Azt se tudod melyik micsoda, itt példálozol velük, de még azt se tudod melyik melyik. Mivel már 30x felhívtam rá a figyelmed, mostanra megértetted hogy ezen a téren hiányoságaid vannak, már nem beszélsz taxivállalatokról, finom csúsztatással váltottál a taxiscég jelzőre. Ebbe belefér mind, egyszer erre hivatkozol, egyszer meg arra, épp ahogy az aktuális érdeked diktálja. De te nem tudod melyik melyik, lövésed nincs melyik cég micsoda.
    Másolgatod ezeknek a számait amit az interneten túrtál fel és azt sem tudod mit másolsz. Mindennel amit itt másolgatsz engem igazolsz, csak te nem érted, mert nem tudod hogy milyen adatokat másolsz :-D

    Hivatkozol az árversenyes uberre, mely nem is az utasoktól kapja a pénzt. Hát hogy venne részt árversenyben, ha az a szám amit az utasok fizetnek őt hidegen hagyja? Milyen árversenyről beszélsz? Azt se tudod, hogy eszik e vagy iszák a céget.

    Az életben nem fogod kitalálni melyik cég micsoda, a City-t végképp nem, ebben az egyben segitek, a city szövetkezet. Csak ha már árversenyt követelesz a city és a főtaxi között legalább az alapfelállással tisztában lehetnél.
    Mikor még nem volt fixtarifa és eljutottunk odáig, hogy 135Ft-ra esett le és már készülődött élelmes vállalkozó aki még ennél is lejjebb ment volna - természetesen franchise rendszerben, nem a saját pénzén - akkor a city még mindig 220Ft-al járt és tartotta magát.
    És tudod miért volt így? Mert a Citynél a taxisok a tulajdonosok. És ők döntenek. Mindenről szavaznak. Ahogy erről is. Kiszámolták, hogy ez az alja, ez alatt nem hogy a minimálbér nincs meg, de mínuszt termelnek. Akkor inkább abbahagyják.

    "Lehetséges, a hírek szerint city taxi volt."

    Milyen hírek szerint? Ez megint ilyen blikk magazinből merített tudás? Egy Citysnek egymillió forintjába kerül egy ilyen sztori, azonnal kizárják a cégtől, elveszik a letett pénzét, a delegálási jogát, mindent, még talán keveset is mondtam. Te tényleg ilyenekbe éled bele magad, hogy a city taxis elviszi a kamerák alatt az utast a kiserdőbe a sötétbe, hogy ott kicsikarjon tőle 3000Ft helyett 20ezret?
    Miket beszélsz te?


    "Látod milyen ostoba vagy. Amennyiben törént fiatalkorúval szemben elkövetett szexuális bűncselekmény(kényszerítés, veszélyeztetés, bántlamazás, stb.) az BTK."

    Azért mielött ilyen butaságokat irkálsz azt ajánlom kérd ki egy jogász barátod véleményét. KÖZterület és a MAGÁNterület nem ugyanaz.
    Nem ugyanaz az ügy, sem ennek a megítélése, hogy egy idegen közterületen molesztálta a gimnazista lányod vagy hogy a gimnazista lányod elment egy pali magántulajdonába és ott állítása szerint molesztálták. Ez alfa és omega, nem említheted egy lapon a kettőt, ne bohóckodjál már.

    "A folyamat vége az lett hogy az Uber/Booking/stb. vállalta hogy elektronikusan átadja a rendszeréből a tranazakciókat az adóhatóságoknak, ezzel fehérítve az adózási morált."

    Volt pár mélypontod ebben a vitában, ez itt egy újabb. Azt uber vállalta, hogy átadja az adatokat? Vállalta? Tehát úgy kell érteni, hogy magára vállalta? Nehéz feladat, de ő majd átadja ezeket az adatokat? Mert ő rendes?
    Tehát az uber azt mondja, hogy az adóhatóságnak nem kell ezzel a feladattal birkózni, majd ő orgazinálja és átadja? Milyen rendes cég, az ember elsőre nem is gondolná.

    Azt tudod, hogy én a mezei taxis 0-24-ben online be vagyok kötve a navhoz? De még a fodrászom is. Hogy taxiórámban fekete doboz van adómemóriával? Köztem és a NAV között nincs egy olyan cég aki ezeket az adatokat majd átadja. Az én adataim - és a fodrászomé is - abban a pillanatban jelenik meg a NAV rendszerében ahogy te átadtad nekem a pénzt.

    De nagyon jó ötlet, szimpatikus, igazán rendes ez az uber, hogy még ebben is segítséget nyújt az elgyötört adóhivatalnak.
    Az innováció zászlóshajója.