• defiant9
    #20
    "Mindenre megkaptad a választ"
    Lol. Akkor nézzük egyesével.
    Első állításod ez volt:
    "Ez a történet arról szól, hogy a te eszközöd felett ki rendelkezik, te vagy az uber? Elárulom: az uber."
    Erre azt mondtam hogy ez valótlanság, mivel a sofőr tulajdonában van a jármű, azt csinál vele amit akar.
    Erre nem volt válaszod, de ha mégiscsak elsiklottam felette akkor nyugodtan idézd csak be azt ami alátámasztja hogy az Uber rendelkezik a járművel.

    "hogy az ubernek semmiféle eszköze a taxiszolgáltatás nyújtásához nincs,"
    Tehát akkor ezzel meg is cáfoltad magad. Önellentmondásba keveredtél. Elismered?

    "Milyen árversenyről beszélsz?"
    Az árverseny lényege annyi hogy mindenki olyan áron jelenik meg egy fuvarra amennyiért jónak látja, ez igaz a Főtaxi-ra, az Uber-re. Ez ilyen egyszerű, a piac évezredek óta így működik, a kivétel pedig éppen az amikor egy állam hatósági árhivatala szabja meg az árat. Ilyen volt tipikusan a szocializmus, be is dőlt az egész rendszer, jelentős részben épp amiatt mert a modell a versenyképtelenség melegágya.

    "Hogy adna számlát működési engedély nélkül?"
    Az Uber platformja azt biztosítja hogy a vevő/adóhivatal garantáltan kapjon számlát. Természetesen az EV sofőrök adószáma fog rajta szerepelni, ez trivialitás. A legnagyobb érdemi különbség az hogy nem álltak be az árkartellbe, tehát kisebb összeg lesz a számlán mintha mondjuk Citi Taxi-val utazol. Ezért is szereztek piaci részesedést, a kartellezők rovására. A kartell csak addig működik ameddig meg nem jelenik egy diszruptív szereplő. Ilyenkor a kartell megpróbálja erővel eltávolítani, ami nálunk sikerült is, máshol nem.

    "Szerintem ha te meglátnád, hogy Szolnokon 100Ft egy gombóc fagyi, akkor itt a pesti belvárosban elkezdenél hisztizn"
    Csakhogy az Uber, a pesti belvárosban volt olcsóbb. És igen az emberek ilyenek, ha egyik helyen olcsóbb a fagyi vagy a taxi akkor ott veszik meg. Így működik az árverseny. Ha nagyon vágynak rá akkor pedig meg fogják venni többért is.

    „Hát ő nem abból él, hanem abból amit a taxisoktól kap.”
    Ezt trivialitás, ahogy a taxitársaság is abból él.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    A piac messze legnagyobb szereplője a Főtaxi Zrt., amelynek tavaly 2,43 milliárd forintos értékesítésből származó bevétele volt. Ez a teljes piacnak mintegy fele azonban a cég érdekeltségébe tartozik több más minősített taxitársaság is. Ennek az összegnek több mint 90 százaléka, 2,22 milliárd forint származik a fuvarszervezésből (leegyszerűsítve a taxisok befizetéseiből).
    A cég bevétele 11,1 százalékkal haladta meg a 2017-es értéket, azonban a kiadásaik ennél nagyobb mértékben emelkedtek, ami miatt adózott eredménye 338,5 millió forint lett, 11,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A cég tulajdonosai tavaly úgy döntöttek, hogy 995,6 millió forint osztalékot vesznek ki a cégből, így a saját tőke 2 milliárd forintról 1,35 milliárdra apadt.
    Csak felhívnám a figyelmed hogy a cég szót hasznáják, ami szerinted ugye nincs. Annyira butuska taxis vagy hogy az már fáj.

    "A budapesti taxi nem drága,"
    Az hogy mi drága és mi nem az relatív. Ezt ne te határozd meg hanem a piac vevő része dönti el. Aminél van(volt) olcsóbb arról mindenestre generálisan kimondható hogy drága.

    "Miközben 1,3 szorzónál már hivatalos taxiáron utaztál."
    A szorzó megint a modern technológiával jön ami lehetővé teszi ezt, szemben a kilobbizott hatósági rendelettel. Szilveszterkor megugrik a kereslet, cél hogy a lehető legmagasabb legyen a kínálat is, amit úgy lehet elérni hogy ilyenkor extra pénzt kap a sofőr, másrészt az árak miatt valamelyest csökken a kereslet is (árrugalmasság). Csúcsidőn kívül pedig az Uber olcsóbb, a kartell tagok ilyenkor csak a lábukat lógatják mert nem akarnak engedni az árból. Pedig a kisebb ár épp több utast jelentene, és több munkát.

    A fő gond a hagyományos taxisok szempontjából az Uber-el az hogy konkurencia, elviszi a fuvart előlük. El kellene fogadni hogy a piac így működik, el lehet menni a hatósághoz hogy csökkentség az árat hogy az versenyképes legyen.