• camper
    #19
    "Ha megjöttek a válaszok akkor folyatathatjuk"

    Hidd el, hogy nem ejtek könnyeket. Mindenre megkaptad a választ, többször, sokszor, már fáj újra és újra leírni. Vagy nem érted meg vagy kellemetlen számodra emiatt elsiklasz felette vagy csak feldolgozni nem tudod és másnap onnan folytatod, mintha a válasz ott sem lenne az orrod előtt. Hogy nem érted meg, ezzel nekem semmi dolgom, ezt a te dolgod kezelni.

    Árversenyt követelsz, példaként mutogatva az uberre, miközben még olyan alapvető dolgokat sem látsz át, hogy az ubernek semmiféle eszköze a taxiszolgáltatás nyújtásához nincs, igy ezzel kapcsolatos fenntartási költségei sincsenek, így ő árversenyben hogy a fenébe venne részt? Az már csak hab a tortán, hogy a jutaléka stabil és módosíthatatlan: 25% a bruttóból. Elmondanád ennek melyik része az árverseny?

    Végigondoltad, hogy mennyi pénz ez? Erre már többször kértelek. Leforditsam? Csak magyar vonatkozásban... az összes IT-s Magyarországon nekem elutalja a bruttó fizetésének az egynegyedét, ha ebbe belegondolsz kezd derengeni az agyadban valami nemtetszés? Még csak a közvetlen mellettünk élő IT-sokról beszélünk, nem a világ össze IT-s szakijáról. Figyu, ennyi pénzből én is nagyon szívesen csinálok szimpi és ütős facebook reklámokat és kiskutyasimogatót a gyerekeknek, hogy a szüleik szimpátiáját elnyerjem és igy tovább.

    De mindegy... folytatom az elöző gondolatmenetet: Tehát árversenyt követelsz, még mindig az uberre hivatkozva, miközben az uber nem utasoktól kapja a pénzét, hanem a taxisoktól. Hogy árversenyezne, ha neki mindegy mennyi az utasok felé meghírdetett ár? Hát ő nem abból él, hanem abból amit a taxisoktól kap. Ez konkrétan százszor lett leírva neked.
    Milyen árversenyről beszélsz?

    Ha nem tudod leirni most ide mindenki elé, hogy mi az uber TEÁOR száma, akkor - újfent - eldölt a vitánk. Hogy adna számlát működési engedély nélkül? Miről ad, mi szerepel a számlán, mi ez? Guruló szolgáltatás vagy mi? Azt sem tudja milyen számlátömböt vegyen a nyomtatványboltban, nemhogy azt helyesen kitöltse.

    Tudod mi jut rólad eszembe..? Szerintem ha te meglátnád, hogy Szolnokon 100Ft egy gombóc fagyi, akkor itt a pesti belvárosban elkezdenél hisztizni, hogy képzelik, hogy náluk 350Ft egy gombóc fagylalt? Mert te Szolnokon tudsz egy élelmes vállakozót akinék csak 100Ft.
    De Szolnokon sem a cukrászdának, sem taxisnak nincs akkora költsége, mint a pesti belvárosban. gondolod a belvárosi cukrászda nem adná szívesen 100Ft-ért a fagyit? De. Csak hogy nem tudja, tönkremegy. Miért nem mész oda a belvárosi cukrászhoz is és kezded győzködni, hogy adja csak 100Ft-ért és akkor majd sokan állnak sorba? Ha a taxinál működik az elméleted, akkor itt is, jól mondom?

    A budapesti taxi nem drága, még 1 euro sincs egy kilométer, bármennyire fájdalmas ezt hallanod, de képzeld el, hogy igy van.
    Egyetlen egy dolgot írtam volna alá, ha szóba hozod, de hát persze mindent szóba hoztál csak ezt az egyet nem, mégpedig hogy az árképzése az ami nem ideális. Nem az árával van baj, hanem az árképzéssel.
    És itt most ne az uber féle - ha sok kocsi kell akkor drága, ha kevés akkor olcsó - árképzésre gondolj, mert az a taxisnak egy gazdasági rémálom, ezt a butaságot csak az utasokkal lehet megetetni. Azért mert éjjel kettőkor senki nem vesz kenyeret, attól még a pék nem fogja neked eladni 30Ft-ért, inkább éjszakára nem süt kenyeret és kész.

    A budapesti taxinál a várakozási díj ami sok (75Ft) ennek is oka van, de az esetek döntő többségében ez sok. Éjjel még nem is nagyon számít, de nappali dugóban néha még én is csak nézek. Az okot is leírom, azért magas a várakozás díja, hogy ha épp mindenki taxit akar akkor ne tud mások elől stoppolni a taxit - vagy ha mégis ezt teszed akkor fizesd meg.
    Viszont a tarifa kialakításánál prioritás volt a kiszámíthatósá és az egy tarifa, ezért nem kezdtek bele éjszakai, hétvégi, ünnepnapi tarifák kialakításába, mint máshol.
    Csak zárójelben - ha már uberes topic - az uber ezt folyamatosan számlázta párhuzamosan az útdíjjal együtt, mig taxi vagy azt vagy ezt. Finom kis csalás a taxihoz képest, igy lehetett az, hogy ránéztél az uber áraira és azt mondtad: ez milyen olcsó! Miközben 1,3 szorzónál már hivatalos taxiáron utaztál. De hát az illúziót amire vágytál megkaptad, ez nem taxi, ez más.