• kvp
    #1
    Ket 65c816-valtozatrol van szo. Ezt a mai napig gyartjak, az elodjeivel a 65c02-vel es a 65c10-el egyutt. Utobbi Magyarorszagon Commodore 64-es szamitogep reven lehet ismeros, meg a regebbi nmos-os valtozatban (6510). Igen, a gepet ket osoreg proci vezerli. Hatalmas elonyuk, hogy tenyleg stabilak. Hatalmas hatranyuk, hogy meg rendes C fordito sincs hozzajuk. (assembly az van :-) )

    A problema megoldasa a netes infok alapjan egyebkent annyi, hogy mindket procinak le kell kerdeznie mindket szenzort es mindkettonek a tartalek inercialis szenzort (dolesszogmerot), majd kiszamitani a szerintuk jo vezerlesi erteket, majd ezt kicserelni egymas kozott es ha egyetertenek, akkor mehet ki a parancs a szervo motorhoz az eppen aktiv procibol, a masik kozben ellenoriz. Na ebbol a lezuhant gepeken csak az egyik kerte le csak az egyik szenzort, majd ellenorzes nelkul azt csinalt amit akart.

    Hozzatennem, hogy egy rendes rendszerben 3 vagy egyeb magasabb primszamu vezerlo van es tobbsegi alapon szavaznak a helyes parancsrol. A Boeing nezetelteres eseten csak kikapcsolja a szamitogepeket. (a 737-eseket meg eppen hogy, de lehet kezzel vezetni)

    Es igen, ket darab manapsag egyenkent 6 dollaros alkatreszrol van szo, amik mar 40 eve is elavultnak szamitottak, de mar akkor is viszonylag olcsoak voltak, ezert raktak otthoni jatekkonzolokba es tv-re kotheto gyerek szamitogepekbe. Meg ugy nez ki, hogy utasszallito repulokbe... (az elso 737-esek es a regi 747-esek nem tartalmaztak ilyen elektronikakat, azok meg teljesen hidro-mechanikus vezerlesuek voltak)

    ps: Honnan a fenebol talalnak ezekhez az osi cuccokhoz programozot aki meg ismeri oket es hogy tudnak nekik annyit fizetni, hogy programozzak is???