• kvp
    #3
    A magic leap nem VR, hanem AR rendszereket fejleszt. AR fejlesztesnel ket problemat kell megoldani: Egyreszt a videojelek kombinalasat a valos keppel, lehetoleg melysegi buffer szerint, tehat valos targyak "moge" is be tudjanak menni a virtualis kepek, mindezt atlatszosag nelkul. A masik pedig a virtualis vilag szinkronban tartasa a valos vilaggal.

    Az elsore a legjobb megoldas a VR sisak, rajta ket vagy harom kameraval. Ez folyamatosan be tudja digitalizalni a latott kepet, kiemelni a melysegi adatokat es ezek mar osszeilleszthetoek a generalt keppel, egyszeru Z bufferes megoldassal. A legtobb AR ceg megis a kozvetlen megjelenitessel probalkozik, ami a legjobb eredmenyek ellenere is mindig egy reszben attetszo virtualis kepet fog adni, mivel nem tudjak kimaszkolni a valosagot a virtualis pixelek mogul. (erre valo a Z buffer a masik megoldasnal)

    A masik a virtualis vilag szinkronban tartasa a valossal. Tehat ha egy poharat odebbtesz valaki az asztalon, akkor a virtualis vilagnak ehhez alkalmazkodnia kell, meghozza egy kepkocka alatt. Ez ugyanaz az erzekelesi problema ami a teljesen onvezeto autokhoz szukseges, csak a legtobb AR felhasznalasban meg pontosabbnak kell lenni, mert a robotautok tehetetlensege miatt azoknak nem kell (nem tudnak) 1 kepkocka alatt alkalmazkodni, mig AR eseten a felhasznalot zavarni fogja ha a virtualisan megfogott targy allandoan atmegy a kezen, majd kis kesleltetessel ugrik csak vissza a kezebe.

    Egyik sem lehetetlen feladat, de a teljesen onvezeto autok picivel konnyebb feladatnak tunik. Ha par pixelnyi metszest es kis lemaradast el tudunk fogadni akkor persze mar ma is teljesen jol mukodik, de max. ipari kornyezetben ahol az operator fel van ra keszulve es nem lesz rosszul tole, mint ahogy altalaban az FPS-es VR-tol sokan. (ami persze lekuzdheto, hiszen a legtobb UAV pilota is ugy vezet kamerakep alapjan mintha tiszta VR-ban lenne)