• kvp
    #1
    Az, hogy ket robot ne utkozzon ossze kozponti koordinacio nelkul azert eleg trivialis feladat, egyszeruen nem mennek egymasnak. Ha kepesek kommunikalni, akkor azt is meg tudjak beszelni, hogy melyik menjen elore egy ajtoban.

    Ebbol mar felepitheto egy olyan onszervezodo rendszer, hogy az adott mintat megnezi minden robot es kivalasztja a legkozelebbi helyet maganak. Aztan mindenki korbekerzedi a rendszert, hogy valaki mas bejelentkezett-e mar arra a helyre. Ha van legalabb ket jelentkezo, akkor kisorsoljak vagy aki kozelebb van az megy oda. A zart alakzat belsejebe bemenni igyekvo pedig vagy megkerheti az elotte levoket, hogy uljenek eggyel odebb es akkor o beall a szelere vagy alljanak fel addig (alljanak odebb) es akkor be tud menni a helyere. Ezek nagyon jol ismert szabalyok, kb. a dune2-es korai RTS jatek (1992-ben) is ezeket hasznalta az egysegek mozgatasara, csak ott a mozgasi celokat a jatekos adta meg az egerrel es aztan az egysegek megbeszeltek egymassal, hogy hogyan is mennek oda a nelkul, hogy kereszul esnenek egymason. Azota az osszes RTS-nek alapja a csoport mozgatas alakzatban. (a microsoft-on kivul meg nem lattam olyan komolyabb RTS fejleszot ahol ezt nagyon el tudtak volna szurni)