• mrzed001
    #21
    Jajjj, hagyjuk már a Lidar-t !
    A Lidar nem más, mint tudod kapni ilyen buta lézeres távolságmérőt. Ebből tesznek 8-16 darabot egymás alá. Majd megforgatják az egészet és 1-0,5 fokonként kapnak belőle 8-16 távolság adatot. Ritka ponthalmaz.
    "másodpercente kilött több ezer lézer sugárral tapogatja le a környezetét."
    Így már érted, miért h-lyeség amit írsz ? Az egész rendszer annyira bonyolult, annyira macerás, annyira kevés adatot szolgáltat, és annyira drága, hogy soha az életben nem fog elterjedni. Zsákutca.
    És hogy a témánál maradjuk, a Lidar ugyebár NEM OLVAS JELZŐTÁBLÁKAT ! Se jól, se félre ... sehogy ... tehát kell mellé a kamerás rendszer szintén.


    "Tesla ... Igaziból egy meglehetősen béna és primitiv sáv és sebesség tartó automatikával van felszerelve, ami probálja megtalálni a jelzőtáblákat és a forgalmi sávokat."
    Ez jó volt [fekveröhög].
    Öregem, te még egy ennél is sokkal bénább (jó esetben alig hibás) 2 kamerás (szemeid) primitív sávtartó elektronikával vagy felszerelve.
    A sebességet meg max saccolod, mert 2 szemed az úton, és nem vagy kaméleon.
    A Tesla ellenben 8 kamera, +radar +ultrahangos szenzorokkal van felszerelve, és minden adatot egyszerre lát és értelmez.
    Neki nem kell félrenéznie az útról, hogy lássa a sebességét (veled ellentétben).
    Szóval hozzád képest a Tesla érzékelő rendszere fényévekkel fejlettebb. Ami a problémás még, az a feldolgozás-értelmezés.
    Az, hogy az elqrt 3-ast ne 8-asnak lássa, nos ahogy Musk mondani szokta egy apró fejlesztés, következő frissítésben benne lesz (mert volt már több ilyen, hiszen friss fejlesztés, és ők gyorsan javítanak és az autóiparban egyedül egy mobilteló frissítésénél egyszerűbb az új dolgok letöltése)

    "de ahogy letérsz valam 20-ad rangú útra világos egyértelműen felfestett sávok és jelzések nélkül megbolondul"
    Tele a YT videókkal, pl elárasztott úton tesztelték userek önvezetve ... gond nélkül
    Szóval ismét, halovány lila gőzöd sincs miről beszélsz.


    Autóút, autópályán már a Tesla egész jó. Ellenben városi közlekedéshez szerintem még minimum 4 kamerára szükség lenne.
    A kocsi elején és végén két oldalt 90 fokban lévő kamerákkal be tudna nézni szűk városi utcákban a keresztutakba.
    Ez most nincs, és ez gáz.
    Most belvárosban pl 2 oldalt parkolnak, 1 sáv, kereszteződés ... nem tudna átmenni rajta, mivel csak a B oszlopba szerelt kamera látna be keresztező (fő) útra ... ahhoz pedig már eléggé be kell lógni a kereszteződésbe.