• llax
    #7
    A lényeg, hogy a NASA-nak ne legyenek fenntartásai. Látszólag egyre kevesebb van. A napokban kezdtek el aktívan (és rohamtempóban...) készülni a személyzetes tesztre. A SpaceX már célegyenesben van. (Közben a Boeing egyre jobban eltéved az erdőben...)

    Azt nem szabad elfelejteni, hogy ez az eset egy olyan példánnyal történt, ami már előtte járt az űrben. Ki volt téve súlytalanságnak, a fel- és leszállás összes erőhatásának, leszállás közben némi hőhatásnak. A hiba csak a mentőrendszer ezek utáni beüzemelésekor jött elő.
    A kezdeti elképzelésekkel ellentétben már régóta az a terv, hogy minden példány egyszer repül személyzettel (a NASA számára), utána a mentőrendszert (és több mást) kidobva teherűrhajóként működik. Ez a hiba "életszerű" körülmények között (első repülés, felszállás közbeni megszakítás) sokkal kisebb eséllyel jöhetett volna elő, de ezt azóta igyekeznek kizárni.
    Azóta megvolt a mentőrendszer repülés közbeni tesztje. Az első, személyzettel repülő példány már megérkezett Floridába, az űrhajósok intenzíven készülnek a módosított - várhatón kiterjesztett - tesztrepülésre. Pont ez a kiterjesztés okozhat némi késlekedést, olyan feladatokra is készülnek, ami eredetileg nem volt tervben (érkezésük előtt csak hárman lesznek az ISS-en, ezt akarják, már a tesztrepülés személyzetével minél hosszabb időre kibővíteni).

    Erre a hibára egyébként sokan felszisszentek: A SpaceX által alkalmazott megoldás (ugyanezen anyagokkal) teljesen általános az űriparban... (csak az alkalmazási terület és a gyors nyomás alá helyezés a viszonylag új) A hiba annyiból "jött jól" (és jókor - még személyzetes repülés előtt), hogy ilyenkor nem csak az érintett rendszert, hanem kb. minden mást újraellenőriznek, magukat a tesztelési és ellenőrzési eljárásokat is felülvizsgálják.