• Cefet
    #7
    Jól látod...
    Mi a gyárban elég sokat szívunk pillanatnyi áramszünetek miatt. Már szinte minden gyártósori gépet számítógép vezérel, és annyi sorunk van, hogy nem lehet mindent a hagyományos szünetmentesekre kapcsolni. Ezért éppen most építenek ki egy szuperkapacitor alapú megoldást, ami az egész csarnokot vinné néhány másodpercig. Az egész kb 2 nagy szobányi (10mx6m) helyet foglal padlótól plafonig, és MW nagyságú a terhelő teljesítmény. No, ide is jó lenne ez a cucc.
    Arról nem szól a cikk, hogy a nagy tárolókapacitást hogyan sikerült elérni, de szerintem a kapocsfeszültség növelését kellene megoldani valahogy. Ha a mostani átlagos 2,7V-ot sikerülne mondjuk néhány száz voltra növelni, akkor egyből befutó lenne az autóknál is. A "villámgyors" töltéssel azért vannak gondok. Pl egy 100kWh kapacitású 400V névleges feszültségű akku elméletben akár 1 perc alatt is feltölthető (lehetne) 15000A-es árammal... és akkor még nem számoltunk semmilyen veszteséggel.