• TheDoctor85
    #14
    Szia!

    Talán segít a posztom.

    Adatvédelmet érintő esetekben több lehetőséged is van:

    - Első körben érdemes felkeresni az adatkezelőt és neki jelezni a dolgot. Hidd el, hogy vannak adatkezelők, akiknél a legjobb szándékuk ellenére is becsúszik valami hiba és tudtukon kívül történt valami gubanc, ami személyes adatot érint. Ilyen esetben, ha az érintett ezt észleli érdemes magához az adatkezelőhöz fordulni első körben. Persze más kérdés, ha az adatkezelő sem vesz tudomást rólad (az elég gáz) hiszen neked, mint érintettnek, a személyes adatok TULAJDONOSÁNAK, minden jogod megvan arra, hogy felszólítsd az adatkezelőt az adataid kezelésével kapcsolatos tevékenységekre. Ha az adataid törlését kéred, azt is teljesíteniük kell!

    Tehát, ha az adatkezelő nem mutatkozik együttműködő partnernek a megkeresésedre, akkor jöhetnek az egyéb lehetőségek, amik a:

    - bírósághoz fordulás nem megfelelő adatkezelés miatt. Ilyenkor érvelhetsz is természetesen a mellett, hogy megkerested az adatkezelőt (akár többször is) ám az lepattintott téged és nem foglalkozott az ügyeddel...

    vagy

    - fordulhatsz a NAIH-hoz is (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság)

    Egyéb szervezetekhez véleményem szerint adatkezelési ügyekben nem érdemes menni, mert vagy nem foglalkoznak veled, vagy nem releváns infókkal szolgálnak. Fogyasztóvédelem pl: mondhatta volna, hogy ezzel az üggyel a NAIH-hoz vagy esetleg bírósághoz is fordulhatsz, de nem tette... ez az ő szegénységi bizonyítványuk valahol, mert az ügyet nézve egyértelmű, hogy adatvédelemről van szó (személyes adatok kezelése)...
    Utoljára szerkesztette: TheDoctor85, 2020.01.23. 08:53:18