• NEXUS6
    #59
    "Azonban minél több műanyagot gyűjtünk vissza annál nagyobb tömeget kellene újrahasznosítani, viszont ez egy veszteséges iparág."
    Itt van az eb elhantolva!
    Ezért mondom, hogy rendszerben kell gondolkodni. Jelenleg az adott termék része annak újrahasznosításának technológiája is? Általában nem. Szinte bármelyik gyártó szinte általánosan lexarhatja a termék újrahasznosításának rendszerét, költségeit. Nincs rákényszerítve, hogy teljes, az újrahasznosítással lezáródó életciklusban gondolkodjon. Néhány kivételtől eltekintve.
    A gépjárművekre 2015. óta az EU előírás a 95%-os újrahasznosítást határoz meg. Azonban az autók egyre nagyobb arányban tartalmaznak műanyagokat, vagy pl a villanykocsik gyak újrahasznosíthatatlan hatalmas akkupakját. Ez óriási kihívás elé állítja pl a roncsautók feldolgozásával foglalkozó vállalkozásokat (nem magyar 2nd hand alkatrész shopként funkcionáló bontókról beszélek). Ezért pl egy roncs Teszlától megszabadulni gyak rémálom (senki nem veszi át), miközben jelentős állami támogatást kapnak a vásárlók. Ellentmondás.
    Amikor a termékek 80-90%-ára megkerülhetetlen újrahasznosítási előírások és kiépített technológia fog működni, amikor az árba ez is belekerül, akkor tudnak az kínaiak is környezeti szempontból előrelépni. De egyelőre azért tudnak olcsón gyártani,mert mindezeket a szempontokat szabadon általánosan lexarhatják. Ha nem ez lesz a helyzet, akor az ő termékeik sem lesznek persze ilyen kiba olcsók, hogy a világ másik végéről postán megéri majd rendelni őklet.
    Szal érted már talán mi a gondom, nem az hogy rendszert visznek a zacsizásba, hanem hogy láthatólag másba nem annyira.