• t_robert
    #9
    lehet hibásan fogalmaztam a vetemedéssel. tény, hogy a folyamatosan többszáz fokra melegedtek a levegő súrlódásától a kiemelt pontok mint a szárnyak belépő élei. És bár titánlemezekből volt a gép burkolata de egy anyagnak se tesz jót a folyamtos több száz foknyi felemelegedés és lehülés. Egy idő után meggyengül az anyag az állandó hőváltozástól. Az is igaz, hogy hézagosra volt építve a burkolat lemezek, hogy legyen helye kitágulni a melegedő lemezeknek. Itt az idézet a a SR-71-es gép leirásából....
    Lehet nem volt ujjnyi a rés a lemezek közt, csak fél ujjnyi, de tény, hogy helyett kellett hagyni köztük a hőtágulás miatt. Így a földön álló gép burkolatának illesztései nem olyanok voltak, mint a szokásos gépeknél.
    "A repülés közben fellépő magas hőmérsékletek miatt a repülőgép burkolatát lazán összeillő elemekből készítették. A burkolatelemek csak akkor passzoltak össze, amikor a nagy sebességnél fellépő, levegővel való súrlódás felmelegítette és több centiméterrel megnyújtotta a gépet. Emiatt, illetve azért, mert nem sikerült olyan üzemanyag-szigetelő anyagot találni, ami képes a magas hőmérsékleteket kibírni, a repülőgépből felszállás előtt a különlegesen kialakított JP-7 üzemanyag folytonosan szivárgott. A JP-7 egyébként meglehetősen furcsa abból a szempontból, hogy meglehetősen magas a lobbanáspontja – gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy egy átlagos tüzet el lehet oltani egy vödör JP-7-tel."
    Azért azt lásd be egy magán társaságnál repülő polgári gép költségei sokkal érzékenyebbek, mint egy katonai gépnél a költségek, amit a hadi kiadásból fedeznek megmagyarázva, hogy lehet, hogy drága de szükség van rá. Egyébként nem lehetne milliárdos (dollárban) gépeket eladni az államnak. (aztán ez vagy igaz vagy nem) Minden esetre nekünk adófizetőknek a zsebéből fedezik.