• t_robert
    #2
    Valóban nem a hang a gond a szuperszonikus repüléssel, hanem a költség.
    egyrészt marha erős hajtómű kell hozzá, ami sokat fogyaszt és drága.
    További gond a sárkány szerkezet melegedése és vetemedése különösen 3-szoros hangsebességtől. Több száz fokra forrosodnak a szárnyak belépő élei és a hajtómű élettartalma is kritikus. Az SR-71 esetében őgy volt összerakva a borítás, mint a tobozoskának. Akkora rések voltak a "pikelyek közt), hogy az ujját be lehetett közé dugni az embernek. aztán mikor repült nagy sebességgel a lemezek kitágultak és akkor zártak rendesen. Ennek ellenére a hőterjelés miatt nagyon gyorsan tönkre mentek. Aztán további gond, hogy az extra magas költségek mellett ráadásul nagyon hegyesre és áramvonalasra kell építeni a gépet, mint a tű. Ez viszont azzal jár hogy kevés a szállítható utasok száma és a poggyász mennyisége. Vagyis marha drágán kevesebb utast tud szállítani. így marha magasak a jegy árak. és gazdaságtalan lesz a működés. A Concorde is ebbe bukott bele. Messze nem az a kérdés, hogy képesek vagyunk szuperszonikus utasszállítot épiteni még jobbat is mint a Concorde vagy a TU-144-es volt csak hogy lehet-e gazdaságosan üzemeltetni. A katonai gépek más kérdés, mert ott az anyaiak nem annyira számítanak. Ha 100 óra repülés után kell generálozni a gépet hát majd állja a katonai költségvetés. Egy polgári utasszállító esetében viszont gazdaságosnak kell lenni a repülésnek. Olyan jegyáraknak kell kijönni, ami biztosítja, hogy ne legyen veszteséges de még hajlandóak legyenek megfizetni az árat.
    Ha át lehet repülni mondjuk európából az USA-ba 300-400 dollárért egy 350 szeméyles nagy utasszállíton 6-7 óra alatt nem biztos, hogy túl sokan hajlandóak adni azért 2000 dollárt, hogy 2,5 óra alatt megtegyék az utat. Így maradna az üzleti célú repülés, Viszont szemben a 70-es évekhez mára annyira felfejlödött a kommunikáció hogy egyre kevesebb szükség van rá fizikailag is átrepülni több ezer kilométert egy másik kontinensre. Simán lehet egyzsere videó konfereincát tartani a világ bármely részei közt. Lehet digitálisan hitelesitve aláírni dolgokat. Egy elfoglalt üzletember ideje drága nem ér rá ide oda utazgatni kontinensek közt még akkor se, ha 3-szor gyorsabban teheti. Így kérdéses mennyire lehet sikeres egy szuperszonikus gép üzleti modellje manapság, amikor más a környezet, mint 50 éve.