• kvp
    #19
    "Hogy a búbánatba akarod elhagyni a légkört úgy, hogy nem akarsz M1.0 fölé gyorsítani...? Az megvan, hogy ez mennyire limitálná le az utazási célokat?"

    Sehogy. Nem az a lenyeg, hogy ne gyorsuljon hangsebesseg fole, hanem az, hogy ezt lehetoleg a repter kis korzeteben tegye, majd a foldfelszinnel parhuzamos utjanak nagyobb reszet mar a legkoron kivul tegye meg. Kb. mint egy rendes ballisztikus raketa. Ez ket dolgot jelent: egyreszt felfele sokkal kisebb a hoterheles ideje, hiszen viszonylag gyorsan elhagyja a legkort, tehat ezt a homennyiseget el lehet nyeletni az uzemanyaggal es a hopajzzsal. Raadasul a teljes orbitalis sebesseghez kepest eleg kb. annyira felgyorsulni mint amennyire a spaceship two kepes, ami mach 3 korul van, viszont mivel ezt sokkal magasabban teszi mint a concorde, ezert ott mar kisebb a legkor surusege, kisebb a legellenallas, kisebb a hoterheles es mellekesen kisebb az uzemanyagigeny is. Az egesz mellekhatasa az, hogy olyan magasan teszi meg az ut nagyreszet, ahol mar annyira kis surusegu a legkor, hogy nem hallatszik le az amugy is halk hangrobbanas a felszinig. Tehat a csondesseg kulcsa az, hogy minel ritkabb legkorben haladunk, annal halkabb a gep. Az ur hataraig elmenve (>100 km) pedig mar elhanyagolhato a legkor es igy teljes csendben tud haladni. Az uzemanyagsporolas pedig a kisebb legellenallasbol adodik, mivel a blackbird es a concorde eseten is hove alakult a burkolaton a befektetett energia jelentos resze.

    ps: A blackbirddel pont az volt a gond, hogy nem repulhetett az urben, mert akkor semmi elonyt nem nyujtott volna a muholdakkal szemben, igy kenytelenek voltak a surubb legkorben gyorsan menni vele, ami alapvetoen nem hatekony.