• defiant9
    #14
    "Valójában, mi dönti el, hogy mi a piacképes? Javarészt a marketing."
    Ez nem tipikus, csak a termékek szűk körére igaz(tipikus példa a TV shop jellegű üzlet, vagy mosóporok amik közt egyébként nincs különbség). Azért veszel Intel vagy AMD processzort mert ez ad a teljesítményt. Gyártsál kérlek egy akármilyen processzort milliárdos mennyiségben (nyilván gyenge lesz és drága az előállítási költsége úgy hogy sok beruházást meg kellene finananszíroznod) majd próbáld is eladni milliárd példányban, az Intel marketing költségvetésével a hátad mögött. Nem fog sikerülni. El sem tudsz indulni, mert nincs olyan hülye befektető aki elhiszi hogy marketinggel célt érsz.

    "A nagynak van marketingre pénze, a kicsinek nincs. Ennyi."
    Hitelt simán adnak egy jó üzleti tervre akár nagyon jó támogatott kamattal is, ha ezzel tuti sikeres leszel akkor szívesen is teszik. A valóság azonban az hogy marketinggel elégetsz egy csomó pénzt a gyenge termékedre, a vevők csalódnak benned és gyorsan be is csődölsz. A növekedéshez(fenntarthatóan) pedig pont az lenne szükséges hogy a vevők elégedettek legyenek azzal amit kaptak, és legközelebb is tőled vásároljanak.