• defiant9
    #6
    "A hirhedt uzemanyagtartalyos eset ota van ez a visszahivasi kenyszer"
    Csakhogy a visszahívás márt azt mutatja hogy elcseszték. Az állítás az volt hogy a hagyományos autógyárak nem 'hebrencskednek', nem engednek hibás terméket az utakra.

    "A Boeing is nagyon megszivta a 737max szoftverhibajaval,"
    A Tesla ugyanígy megszívná ha több száz halálos áldozatot generálna egy SW hiba. Ebben semmi különbséget nem látok. Éppen arra példa a 737max eset hogy egy sok évtizedes tapasztalattal rendelkező gyártó is hibázik.

    "A rendszeres frissites helyett tenyleg a jo megoldas az"
    A rendszeres frissítés szükségszerű, ezt nagyon jól írja a cikk. Ez a Teslánál már heti szinten lévő rutinmegoldás.

    "Minel egyszerubb es butabb, annal valoszinubb hogy jo lesz"
    Annál valószínűbb hogy nem lesz megfelelő, a v1 még egyszerű és buta, nem is alkalmas. Az egyszerű itt azt jelentené hogy nem ismer/nem tud lekezelni egy csomó szituációt. A komplex sokszínű scenariókhoz szükségszerűen komplex megoldás tartozik. Ezért összetett az agyunk is, és ezért hibázunk egy hegesztő robothoz képest sokat.

    "Akkor mindenki mas is hirtelen ra fog ugrani"
    Erre már most rá van kb. mindenki ugorva, senki nem akar a Nokia sorsára jutni, ha akkor kezdesz sokéves fejlesztési programba amikor másnak működő megoldása van akkor már rég késő.

    "Normal esetben egyebkent kb. 2-3 autogyartot tud eltartani a piac"
    Ez nagyon kevés lenne, sokkal valószínűn hogy mondjuk a Renault-Nissan-Mitsubishi, vagy PSA, vagy VW, GM, stb. szövetség vagy csoport közösen csinál saját megoldást, az ügyfél attól még külön márkának érzékeli őket ha egy csomó közös komponens is van az autókban. Az Apple, Uber, meg a Google aki valszeg nem is akarnak a közeljövőben autót gyártani, elsősorban a SW komponensre alapozva építenék az üzletüket.