• NEXUS6
    #2
    Valahogy azt érzem, hogy a nagy autógyártók, ha nem is szkeptikusak, de meglehetősen konzervatívak (helyesen) ezzel az új technológiával kapcsolatban. Nem ma kezdték, és az ABS, ESP, autómata fék...stb. kersztül már rengeteg rendszert bevezettek, amely akár évtizedes folyamat volt, amíg a saját termékeiken általánosan elterjedt.

    Az okos/önvezérlő kocsikat viszont minden start-up cég észnélkül fejleszti, fejlesztheti minden termék minőség garancia, és gyak minden piaci kockázat nélkül. Mert megtehetik, mert viszonylag olcsóvá vált az a fejlesztés, amire régebben csak a nagy gyáraknak volt forrása.
    Ez az, ami nincs szabályozva, hiszen régebben a fenti jelentős tőke szükséglet, és a gyárak a rossz termék bevezetésével esetleg fellépő profit/piaci pozíció vesztesége olyan automatikus akadályt jelentett, amely visszafogta a hebrencskedést. Az űberes baleset után az amcsi közlekedési hatóság is ilyesmi következtetésre jutott, és próbálja szabályozott mederbe terelni a dolgokat. Úgy engednek ki járműveket a forgalomba, hogy a tesztelt rendszerek nemhogy nincsenek forgalomképes állapotban, de még csak sztenderdek sincsenek, hogy az mit is jelent valójában.

    Egyetértek, nem a cikkben javasolt gyakori, rendszeres szoftverfrissítés, hanem a rendszer minél inkább zártabbá, minden mással (értsd könnyen hozzáférhető IT megoldásokkal) szembeni inkompatibilisebbé tétele inkább a javasolt út.