• NEXUS6
    #16
    Csak jelzem, hogy a dízelkocsi energetiakai szempontból hatékonyabb, mint a benzines. Ha még valakinek pár éven túl terjedő memóriája van, ami sajna egyre kevésbé jellemző, akkor emlékezhet arra, hogy pár éve még az volt a zöldebb!!!
    A legjobb benzinmotorok hatásfoka 35-40 százalék, a dízeleké azonban 40-50 százalék, az az ua. teljesítményt kevesebb üzemanyag CO2 kibocsájtással biztosítja.

    Csak hát ugye rájöttek, hogy nem a CO2 öl, hanem a mikrorészecske, meg a nitrogénoxid. Amikor ez végre leesett az embereknek, akkor ki is tört hirtelen a dízelhiszti. Azóta persze tudnak olyan dízelt is gyártani, ami már a magasabb szintű ilyen kibocsájtási sztenderdeket is teljesíti, de kutyát nem érdekli.
    Itt most pont a dízelt előhozni az egy csúsztatással indított önlábonlövés esete, hiszen CO2 szempontjából pont az egyik legkedvezőbb komponens rendszerből történő kivételére tesz javaslatot. Remek!
    És akkor másba most nem is mennék bele.