• Steel
    #5
    A tervezett elavulás nem új keletű, főleg nyomtatók körében (ahogy Tinman is írja) ismertek a szoftveresen letíltott patronok, amik persze egyáltalán nem üresek, csak "lejárt" az idejük... ez valóban undorító

    Viszont ezt azért ne mossuk már össze az IoT-s megoldásokkal, okoslakásokkal.
    Ez a hirtelen nem működő bejárati ajtó vagy kávéfőző a vicckategória. Pont az IoT és felhőalkalmazásoknál megy a leggyorsabban egy biztonsági frissítés vagy akár komplett rendszercsere. Éjszaka lefrissít, reggel már az új szoftverrel főzik a kávét, vagy mossák a ruhát.

    Olyat el tudok képzelni, hogy egy terméknek a frissítését abbahagyják, mert kifutott, ergó már rég nem is gyártják. De ezt nyilván előtte közlik a felhasználókkal, sőt valósággal bombázzák, hiszen a cél az ügyfél megtartása. Vegyen új ajtót (jobbat, biztonságosabbat), olcsóbban, mert régóta partner.

    Miért kellene egy cégnek a szervízét kiszervezni? Forráskódot és technológiai infót megosztani független szervízekkel? Hol él ez?
    Holnap majd azt fogja követelni, hogy a bmw vagy a tesla is tegye nyiltá a forrásait, hogy független autószervízek is tudjanak javítani. Vissza a 90-es évekbe...
    Majd megjelennek a gánycégek, feketeszervízek, és ezért fog majd valaki egyszer tényleg a wc-ben ragadni, vagy ezért nem fog kikapcsolni a sütő...