kvp#60
Az egesz civilizacionk a varosok kialakulasaval indult. Ezek meg akkorak voltak mint ma egy apro falu. De akkor a vilag legnagyobb telepulesei voltak. Itt tudott megjelenni a specializacio, mert elerheto tavolsagba kerult a foldmuves es a kezmuves, igy tudtak kereskedni egymassal.
Aztan ennek a folyamatnak a legvegen egy bolygo meretu varos van ha nem all meg a lakossag novekedese. Ha megall, akkor megmaradhatnak a kisebb telepulesek, bar a logika szerint surun beepitett varosok es nagy termeszetes teruletek lennenek az idealisak a bolygo szamara.
Az elektromos teherauto tobb helyen realis lehetoseg, pl. varosokban a raktar es a boltok vagy a raktar es a lakohazak kozotti szallitasra. Orszaguton pedig konvojban halado, felsovezetekrol taplalt automata teherautok az idealisak, akar egy erre dedikalt savval. (teher, lassu szemely, gyors szemely) Igy az autopalyan menet kozben es a raktaraknal tolthetnek es csak a vegpontok es az autopalyak kozott kell aksirol menniuk. Ilyen elvu trolibusz jelenleg is jar pesten. Nagyon nagy tavolsagokon meg a kontenereket at lehet rakni vonatra is, meg olcsobb is mint vegig aszfalton vinni es majd ertuk megy a terminalra a robotkamion.