• dyra
    #21
    több mint 20 éve dolgozom IT-ben. Nem mondom, hogy profi szakember vagyok inkább olyan átlagos egy dolgot viszont azért látok, a profi IT megoldások egyáltalán nem olcsóak. Állandó fejlesztési költség, biztonsági kiadások, a hardver sem éppen olcsó. Egy átlagos szervernek max 5 év az üzemideje utána olyan szinten megnövekedik a hiba lehetősége és ez ebből adódó kiesések költsége hogy már cserélni kell akkor is ha az szerver semmiféle hibát nem mutat.

    A szoftverek support költsége is magas, a rendelkezésreállást rendesen vastagon számlázzák érthető hisz folyamatos diszpécserszolgálat, oktatás, minőségellenőrizés stb..

    Ezzel szemben vannak a hagyományos kocsik amiknél ezek a költségek nem jelentkeznek. Ezt valakinek ki kell fizetnie. Az pedig a fogyasztó lesz.

    Még abban sem vagyok biztos, hogy a TAXIK versenyképtelenek lesznek velük szemben ott a bérköltségekkel simán lehet szórakozni az önvezető autóknál nem annyira bár gondolom a szoftverfejlesztést előbb utóbb kiszervezik Indiába ahol szar programozók olcsón supportálnak majd
    https://www.techworm.net/2019/07/boeing-737-max-software-engineers.html

    Ülj be na egy ilyen autóba. Ad ki a kontrollt a kezedből. Ha recskázni van kedved a kocsiba az menni fog mert más értelmes dolgot nem tudsz csinálni az út során esetleg még a zenehalgatást.

    Az emberi agynak is kell a vezetés bármilyen hihetetlen fejleszti azt mivel egy sor olyan érzékszervet dolgoztat amik segítik, hogy ne hülyülj el, már a GPS szolgáltatások is drámain rontották az emberek tájékozódó képességét. Logikus amit nem használsz visszafejlődik mint az izmok. Az agy is.

    Bőven lehetne javítani a baleseti statisztikákat önvezetés nélkül is egyszerűen a vezetésrásegítőrendszereket be kellene építeni az autókba. De az önvezetést nem. Annak én csak hátrányát látom. Az vezetésrásegítőrendszerekkel az emberek is jóval kevesebb balesetet okoznának.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2019.11.01. 12:26:45