• Szefmester
    #71
    "Ideje lenne belátni, hogy a kerékpár egy SPORTESZKÖZ, és NEM jármű.
    Nem használható télen, a hóban, a szakadó esőben, erős szélben, tikkasztó melegben ... Jó ha 90-100 nap lehet használni egy évben erősen LIMITÁLT hatótávval.
    És nem használhatja 14 alatti, sérült, idős, mozgáskorlátozott, egyéb korlátozott (látás, hallás) ...
    Erre építeni a "tömeg"közlekedést ... nemmondoksemmit.

    Aha.. nem jármű... hát itt vidékiában sokan mennek bringával melóba. Voltam olyan helyen ahol dolgozunk 450 összesen 2 műszakban és kb 70-80 bringa ott volt a tárolóban műszakonként, plusz volt a parkolóban kocsi, és sokan jártak busszal. Reggelente arrafelé szabályosan tömeg volt a vasúti átkelőnél, és itt a tömeget értsd úgy hogy legalább 30-40 bringás ment arra. Aki nem volt ott, az vagy még bagózott a cégnél, vagy túlórázott, vagy a kátyús szar elkerülőt választotta hogy aztán a felüljárón veszélyeztesse az életét a forgalomban... Igen, télen is... mert az emberek melóba jártak, nem hiztiztek fürdőskurva módjára mert eleredt az eső. Nézz meg egy autóst reggelente télen... anyázás és ablaktakarítás. Vagy nézz meg egy dohányost télen. Visonganak mert hideg van, fura módon bringást nem hallasz vinnyogni. Max autóst aki felült a drótszamárra.
    Én megfelelő gumikkal felszerelve mentem olyan időben is amikor az autós is csak reszketve nézett ki a lakás ablakán... Aki bringával jár az minden nap azzal jár. ;) Ha esik akkor felveszi a kis esőköpenyt és megy, ha havazik akkor felöltözik. Ha meleg van akkor hűt a menetszél... Vagy te ilyen perverz állat vagy aki szeret izzadni nyáron a kocsiban? :D Meglepődnék... báááááár.
    Limitált hatótáv. A legtöbb Margitka néni és Józsi bácsi olyan 5-10km távig van hitelesítve, pláne ha közben megpihenhet. A fiatalabbak a 20ast is simán teljesítik egy nap, én meg vagyok olyan barom hogy 70km-t is belerakok a lábamba csak hogy ne fizessek a postásnak valami hátizsákban elférő cucc miatt. Ezt a távot meg a kényelmes 20as átlaggal hozom, amiben benne van az esetlegesen ismeretlen terepen a tájékozódás, a kereszteződésekben tötyörgés, és az esetleges megállok inni vagy kulacsot tölteni.

    El nem hinnéd hány gyerek jár ide a suliba bringával... de biztos nem közlekedhetnek. Bezzeg az autó vezetéséhez jó a 14 alatti kor... vagy várjunk csak! Oda kell még egy költséges jogsi, egy költséges autó, extra egészségi vizsgálat, ÉÉÉS 18 éves kor... Időseket is láttam már bringán, bár néha csodálkoztam miért nem esik el, olyan lassan megy, de jobb az izületeknek a bringa mint a séta... és gyorsabb is. Vannak tök jó kézi hajtányos járgányok is, meg három kerekűek. Szoktam is látni egy mozgássérültet egy lábasan tekerni a trikeján...
    Ha meg meg akarsz győzni arról hogy egy vak vagy egy süket vezethet akkor most már tényleg idiótának foglak tartani. :D És ne aggódj, nem kicsit...

    Amikor pestre jártam melózni (csak oda kb 65-70km kocsival, bringával szabályosan 130km) akkor tömegközlekedtem, mert azt támogatta a cég, a benyára is adtak, de apró pénzt, és kirúgták azt aki azzal trükközött, hogy külön kocsival voltak bejelentve, de közösen mentek... még így is csak épp állta a cég a benyát, de ez van... ne trükközz.

    Régebben még kellett jogsi a kocsihoz is... ma már nem feltétel. Legalábbis ezt tapasztalom reggelente ahogy lemegyek a boltba majd onnan a melóba. Átlagosan 2-3 naponta akar valami barom elgázolni mert az utolsó pillanatban rakja ki az indexet (ha kirakja), vagy nem adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak miközben ő épp kanyarodik.... És képzeld.. anno voltam kresz versenyen dobogós... meg poénból csinálgattam kresz vizsgákat és csak a műszaki kérdéseknél buktam vagy amikor jött egy tank villamost előz a balra kanyarodó kamion mellett ki a hibás jellegű kérdés jött elő. :D